دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۱
کد خبر: ۸۷۰۰۱
|
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران در ششمین روز خود میزبان سه چهره بین‌المللی از سه کشور رومانی، اتریش و پاکستان بود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مسئولان دیپلماتیک سه کشور جهان با حضور در پردیس ملت از نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران بازدید کردند. تئودورسکو، سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار رومانی، توماس کلیبر، وابسته فرهنگی سفارت اتریش در تهران و محمدحسین مظفر جعفری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی پاکستان در تهران میهمانان بین‌المللی نمایشگاه فرهنگ و هنر بودند.

سفیر رومانی که از دیدن محصولات فرهنگی و هنری نمایشگاه شگفت‌زده شده بود، گفت: نمایشگاه خیلی زیبایی است که کارهای خیلی بزرگی در آن انجام شده؛ کارهایی با اهمیت پرورشی فراوان. همه غرفه‌ها نشان‌دهنده توانایی‌های مناطق مختلف در امور فرهنگی است و نمایشگاه فرهنگ و هنر بسیار درخشان ظاهر شده. 
 
وی ادامه داد: من خوشحالم که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به بیستمین سالگرد خودش رسید، بیستمین سالگرد نشانگر بالغ شدن فکر توزیع فرهنگ در جامعه توسط مناطق مختلف شهرداری تهران است. 
  
تئودورسکو تصریح کرد: مطمئنم که ملت ایران ملت بسیار فهیمی هستند و این نمایشگاه از دستاوردهای این ملت باذوق و فرهنگ است. سفارت ایران در سال‌های گذشته قادر بوده نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری زیادی درست کند. ملت رومانی ملت ایران را به خوبی می‌شناسد و به قدرت آن آگاه هستند. اهالی رومانی در اوقات فراغتشان به ایران سفر می‌کنند و از کشور شما شناخت دارند، افرادی مثل استادان دانشگاه و مسئولان فرهنگی و هنری رومانی. 
 
وی با اعلام آمادگی برای همکاری‌های دوجانبه اضافه کرد: ما کاملا آماده همکاری با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هستیم و از مقامات شهرداری دعوت می‌کنیم که به شهرهای مختلف رومانی تشریف بیاورند و نمایشگاه برگزار کنند. رومانی هم مثل ایران در تقاطع تمدن‌های فرهنگی بوده و سال‌های متمادی چه پیش از انقلاب و چه پس از انقلاب رومانی و ایران همکاری خوبی داشته‌اند. 
  
محمدحسین مظفر جعفری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی پاکستان نیز نمایشگاه را مفید و الهام‌بخش توصیف کرد و گفت: نمایشگاه بسیار عالی است و با کار هیچ کشوری قابل مقایسه نیست. خیلی سازماندهی شده، خیلی جذاب و خیلی الهام‌بخش است. چون شما می‌توانید همه ۲۲ منطقه را یکجا ببینید. انتخاب یک غرفه از بین این غرفه‌ها کار بسیار سختی است، چرا که هر کدام از مناطق جذابیت خاص خودشان را داشتند و فکر می‌کنم هموطنان من حتما باید این نمایشگاه را ببینند.  

نظر شما