يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۰۴
کد خبر: ۸۷۰۱۰
|
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
رییس اسبق سازمان فرهنگی هنری از نمایشگاه فرهنگ و هنر بازدید کرد
امیر خوراکیان رییس اسبق سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در بازدید از نخستین نمایشگاه «فرهنگ و هنر تهران» گفت: برنامه‌های فرهنگی باید ظرفیت حضور شهروندان را داشته باشد چراکه موفقیت فرهنگسراها با حضور مردم رقم می‌خورد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر خوراکیان درباره نخستین نمایشگاه «فرهنگ و هنر تهران» گفت: همین که همه مجموعه مراکز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در یک محل جمع شده‌اند، کار بسیار ارزشمندی است و باعث می‌شود سرمایه‌های سازمان در حوزه تولیدات و دستاوردهای به فراموشی سپرده نشود و هر از چند گاهی بازگشتی صورت بگیرد تا ابتکارات، نوآوری‌ها، دیدگاه‌ها و رویکردهایی که در غرفه‌های مختلف بوده به معرض نمایش قرار بگیرد و از بین آنها برنامه‌های ارزشمند و مفید و مؤثری که با شرایط فعلی هم مطابقت دارند، به روز رسانی شوند و مجدد به اجرا دربیایند.
  
وی در ادامه به مدیران فرهنگی توصیه کرد: موفقیت فرهنگسرا با حضور مردم رقم می‌خورد. البته باید به این نکته هم توجه کرد که حتی اگر مردم ارتباط عمیق و مداوم با فرهنگسراها داشته باشند هم کارها بعد از مدتی نمایشی می‌شود و محدود باقی خواهد ماند. سازمان فرهنگی هنری باید بتواند برنامه‌هایی را اجرا کند که ظرفیت حضور مردم را داشته باشد. یکی از راهکارهایش این است که مدیران فرهنگی هنری مناطق خودشان را محدود به فرهنگسرا نکنند و از هر فرصتی برای خارج کردن فعالیت‌های سازمانی به فضاهایی که مردم حضور دارند استفاده کنند.
  
رییس اسبق سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره تأثیر این نمایشگاه بر فرهنگ تهران گفت: اجرای این نمایشگاه‌ها نه تنها برای فرهنگ مردم که حتی برای خود کارکنان فرهنگسراها هم مفید است. به این دلیل که شاید مدیران منطقه تا به حال فرصت نکرده باشند که این طور به فرهنگسراها نگاه کنند. به همین دلیل حتماً اجرای چنین برنامه‌های شکوفایی به دنبال خواهد داشت.
نظر شما