دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۳۰
کد خبر: ۸۷۰۶۵
|
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
عصر روز یکشنبه دوم خردادماه سال جاری طی مراسمی در محل برپایی نخستین نمایشگاه فرهنگ و هنر شهر تهران (پردیس ملت) کتاب شهید دکتر مصطفی چمران با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان فرهنگی رونمایی شد.
رونمایی از کتاب شهید چمران در نخستین نمایشگاه فرهنگ و هنربه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ در این مراسم مدیر فرهنگی هنری منطقه 12 با اشاره به برنامه تولید محصولات فرهنگی در منطقه متبوعش گفت: یکی از مولفه های مهم در حوزه فرهنگ که امروزه مشهود  است جریانی موسوم به خرده فرهنگ ها و پدیده‌ای ای به نام ملغمه فرهنگی است , مجموعه ای از فرهنگ های متعدد در پایتخت وجود دارد که اصلی ترین راه ممکن برای بازگشتن به خویشتن و تصحیح روشها، هویت جویی است که منطقه 12 داراری این ظرفیت است.
 
سید علیرضا فاطمیان‌پور با ناميدن منطقه 12 به  پایتخت تهران  افزود: بزرگانی در این منطقه رشد کرده‌اند که هویت سازند و شهید چمران یکی از آنهاست و برای سازمان فرهنگی هنری غنیمت است که خانه پدری این شهید گرانقدر را در اختیار دارد.
 
وی تولید محصولات فرهنگی فاخر را توجه به هویت ها بر شمرد و افزود: به فرموده رهبر فرزانه انقلاب ما اگر از چمران تجلیل میکنیم در واقع از اسلام و شیوه های اسلامی تقدیر می کنیم, زاییده شدن تفکر چمران جوانان را مصون می کند.
 
در ادامه این مراسم دکتر کردی مشاور رییس و رییس مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری با بیان اینکه چمران را خیلی ها درک نکردند و نسبت به او منصف نبودند گفت : شهید چمران شخصیتی اینده پژوه و مشارکت پذیر  داشت و بیش از انکه پست برایش مهم باشد حس برایش اهمیت داشت.
 
وی تصریح اینکه گسترش سبک زندگی چمران مهمتر از ابعاد دیگر زندگی اوست ادامه داد: امروزه اسطوره کشی بیشتر از اسطوره سازی  در جامعه در جریان است و سر و صدا جایگاه نمایان تری نسبت به تفکر دارد.
 
وی در پایان افزود : خوشحالم که منطقه 12 با انتشار این کتاب کاری در راستای اندیشه انقلاب اسلامی کرد, خانه موزه شهید چمران باید مرکز تعلیم و تعلم انسان‌ها و هم طراز انقلاب و دفاع مقدس  فعالیت کند.
در پایان با حضور مدیران و کارشناسان فرهنگی هنری از کتاب شهید دکتر مصطفی چمران رونمایی شد.
نظر شما