يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۵۲
کد خبر: ۸۷۱۹۶
|
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱
در نشست تخصصی منشور معنوی انقلاب اسلامی مطرح شد؛
نشست تخصصی منشور معنوی انقلاب اسلامی با بررسی فرازی از وصیت نامه سیاسی، الهی حضرت امام خمینی (ره) با سخنرانی«حجت الاسلام حسن ناصری‌پور» معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و «حاج روح الله ایلکا» در فرهنگسرای رضوان برگزارشد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ این نشست تخصصی با حضور روسای فرهنگسراها و کارشناسان فرهنگی و هنری ستاد مناطق و جمعی از خانواده های معظم شهدا، ساعت10 صبح روز پنجشنبه 13خرداد ماه درسالن آمفی تئاتر فرهنگسرای رضوان برگزار شد.
 
 در ابتدای این نشست «حجت الاسلام حسن ناصری‌پور» خاطرنشان کرد که تحریف افکار و آثار امام خمینی(ره) پیامدهای جدی و خطرناکی به دنبال دارد؛ چرا که امام خمینی(ره) نقشه راه جمهوری اسلامی را تعیین کرده‌اند. ما در سازمان فرهنگی وظیفه داریم از تحریف امام امت جلوگیری کنیم. این موضوع وظیفه‌ای است که باید نسبت به آن حساس باشیم.
 
وی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کردند که فرموده اند: اگر ملت ایران بخواهد به آن هدف‌ها برسد و بخواهد این راه را ادامه بدهد، باید راه امام بزرگوار را درست بشناسد، اصول او را درست بشناسد، نگذارد شخصیت امام را تحریف کنند، که تحریف شخصیّت امام، تحریف راه امام و منحرف کردن مسیر صراط مستقیم ملّت ایران است.

انقلاب اسلامی یک تحفه الهی و یک هدیه غیبی است
 
در ادامه «حاج روح الله ایلکا» به عنوان سخنران این نشست در خصوص فرازی از وصیت نامه امام خمینی(ره) گفت: « هر فراز از وصیت نامه سیاسی و الهی حضرت امام خمینی(ره) نیاز به ده ها جلسه تفسیر و توضیح دارد. اما در این جلسه مختصری از وصیت نامه امام (ره) را درباره انقلاب اسلامی عرض می کنم.»
 
وی در ادامه افزود: «این انقلاب اسلامی یک تحفه الهی و یک هدیه غیبی است. ملت مظلوم، تحفه الهی و انقلاب اسلامی سه محور اصلی هستند. ملت مظلوم ما با اقتدار در صحنه های جنگ و نبرد با بیگانگان حضور داشتند. هنوز هم ملت های بیگانه از جوانان ما و از امثال شهید تهرانی مقدم ها هراس دارند.»
 
این استاد حوزه افزود: «امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را در طول 1400 ساله فقه شیعه تبلور داد. شیخ طوسی، شیخ مفید و علامه حلی زمینه را آماده کردند، اما امام خمینی (ره) درسال57  این انقلاب را تجلی داد. روزی که سفیر شوروی سابق نزد حضرت امام (ره) آمد و گفت می خواهیم به افغانستان حمله کنیم امام(ره) مخالفت کرد و گفت ما پشتیبان مردم مظلوم افغانستان هستیم. پس از فروپاشی کمونیست امام(ره) نامه ای  نوشت که کمونیست را باید در زباله دانی تاریخ یافت.»
 
امام(ره)، خدایی بودن امور را فرهنگ سازی کرد
حاج روح الله ایلکا با اشاره به تفکر انقلابی امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: «تفکر انقلابی باعث شد جوانان ما در سال 57 و در دوران دفاع مقدس مقتدرانه حضور پیدا کنند. امام(ره)، خدایی بودن امور را فرهنگ سازی کرد و گفت خرمشهر را خدا آزاد کرد. کار که به خدا وصل باشد سرانجام دارد. جهاد دری از درهای بهشت که خداوند به روی بنده های خاص خود باز کرده است که هنوز هم دراین بهشت باز است. مدافعین حرم مصداق همین موضوع هستند.»

وی در پایان این نشست با اشاره به رشادت های شهدای هشت سال دفاع مقدس و بیان خاطراتی از شهدا سخنان  خود را به پایان رساند.
نظر شما