دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۶
کد خبر: ۸۷۲۰۷
|
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
مراسم پرفیض دعای کمیل همراه با سخنرانی «حجت الاسلام والمسلمین حسن ناصری پور» به مناسبت 27 امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) شامگاه پنجشنبه 13خردادماه درمقبره شهدای 72 تن برگزار شد .
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ ویژه برنامه هفتگی با قدوسیان در این نوبت با نوای جان بخش قرائت قرآن کریم توسط استاد اکبر توپچی رییس فرهنگسرای قرآن آغاز  شد و در ادامه معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در خصوص اندیشه های  امام خمینی (ره) درآن دوران حساس گفت: «امام (ره) زمینه جامعه را فقط از زاویه دین قائل بود. اندیشه امام برای جامعه دینی و اصلاحات، اندیشه نابی بود که بر گرفته از نهضت امام حسین(ع) بود . امام خمینی (ره) همیشه در صحبت هایشان توصیه می کردند که ما هرچه داریم از محرم و صفر است.»
 
حجت الاسلام ناصری پور با اشاره به سه اندیشه دینی، که امام خمینی (ره) درآن زمان با آنها روبه رو بود، گفت: « قبل از سال 42 امام (ره) سخنرانی هایی با عنوان اصلاح اندیشه دینی داشتند که مفصل دراین باب بحث می کنند. درآن روزگاران در جهان اسلام شاهد سه گروه دینی بودیم. گروه اول با همه وجود خواستار بازگشت به سلف بودند. نگاه و رشد سلفیان را می شود در جبهه عراق وشام دید. گروه دوم که گروه اقلیت هستند، خواستار جدایی دین از سیاست هستند. این گروه هیچ وقت در جامعه از طرف مردم ما مقبول و مورد پذیرش نبوده اند، اما فعال بودند. همین حالا این گروه با این اندیشه، بزرگ ترین گروه هستند که در تحریف امام (ره) گام بر می دارند. نتیجه جریان این گروه بی بندباری و ابتذال شد. اما خوشبختانه در جامعه ما اثر ندارد. گروه سوم تفکر ناب و صریح اسلام امریکایی است که در آن اقامه نماز و روزه و خمس و زکات هست اما استکبار ستیزی و حمایت از حقوق مظلومان را ندارد. اما امام خمینی (ره) اسلام ناب محمدی را ترویج کردند.» 
 
در پایان این سخنرانی که با حضور شماری از زائران حرم مطهر حضرت امام خمین(ره) و خانواده معظم شهدا به همت فرهنگسرای رضوان برگزارشد؛ حاج ناصر آیین مداح اهل بیت (ع)پس از ذکر مصیبت به قرائت دعای پر فیض و معنوی دعای کمیل پرداخت .
 
ویژه برنامه با قدوسیان به مناسبت 27 امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) شامگاه پنجشنبه 13خردادماه پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در مقبره شهدای 72 تن برگزار شد .

نظر شما