يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۵۱
کد خبر: ۸۷۲۴۸
|
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
فرهنگسرای عطار برگزار می‌کند:
مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۰ و کتابخانه عطار نیشابوری برای اولین بار در ایران اقدام به برگزاری «چالش کتاب‌خوانی تابستانی کودکان و نوجوانان» کرده است، تا در طی آن به صورت عملی، در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی گام مؤثری بردارد.
تابستانی به رنگ کتاب؛ برای کودکان و نوجوانانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۰ و کتابخانه عطار نیشابوری که سال‌هاست با برگزاری جشنواره‌های کتاب‌خوانی متعدد از جمله «جشنواره کتاب‌خوانی مجازی» و «جشنواره تولید کتاب‌های صوتی» سعی در گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در میان مردم دارد؛ این بار با برگزاری چالش کتاب‌خوانی تابستان برای کوکان و نوجوانان؛ سعی دارد تا به شکل عملی، این فرهنگ را برای آینده‌سازان جامعه؛ جا بیاندازد.

اولین اقدام عملیاتی این چالش که برای اولین بار در ایران برگزار خواهد شد، عضو کردن کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌های عمومی است. در طی این چالش، هر کدام از بزرگ‌سالان علاقه‌مند و دغدغه‌مند می‌توانند، حداقل یک کودک یا نوجوان را عضو کتابخانه عمومی کنند تا با قرار دادن کتاب در دسترس آن‌ها، درهای روشنایی و دانایی را به روی آنان بگشایند.

البته این پایان راه نیست و کودکان و نوجوانانی که در این چالش شرکت کرده‌اند، با شرکت در یک مسابقه کتاب‌خوانی؛ در یک رقابت فراگیر شرکت کنند و در نهایت برنده دوچرخه شوند.

نزدیک به دو هزار نفر از علاقه‌مندان در طی دو روز اخیر، تمایل خود مبنی بر فعالیت داوطلبانه در برگزاری و آغاز این چالش را اعلام کرده‌اند و فرهنگسرای عطار، همچنان منتظر افراد بیشتری است، تا این چالش را به چالشی فراگیر تبدیل کنند.

از سایر علاقه‌مندان و دوستانی که تمایل دارند تا به عنوان سرشاخه‌های آغاز این حرکت، نقش داشته باشند درخواست می‌شود تا با ارسال کلمه «چالش» به شماره ۰۹۱۹۷۷۴۳۳۴۸ از طریق تلگرام؛ آمادگی خود را اعلام کنند.

علاقه‌مندان برای آگاهی بیشتر درباره این چالش می‌توانند به فرهنگسرای عطار واقع در میدان بریانک، خیابان شهید دعوتی، خیابان شهید امیرقلی مراجعه کنند یا با تلفن ۵۵۷۱۶۷۷۶ تماس بگیرند.
نظر شما