شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۵
کد خبر: ۸۷۳۳۲
|
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
ویژه‌برنامه «یک شب نورانی» از سومین روز ماه مبارک رمضان آغازشده است و با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تا هفدهم ماه رمضان در مساجد تهران ادامه خواهد داشت.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «یک شب نورانی» عنوان برنامه‌ای از مجموعه برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری با عنوان «بر آستان جانان» است که در ماه مبارک رمضان همزمان در مساجد ۲۲ منطقه پایتخت برگزار می‌شود.

این برنامه هر شب از ساعت ۲۰ تا ۲۲ دریکی از مساجد هر منطقه برگزار می‌شود. محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره انتخاب مساجد برای برگزاری برنامه «یک شب نورانی» می‌گوید: مکان فرهنگی‌ای مهم‌تر از مسجد نداریم و جایگاه مسجد از تمامی ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی و هنری بالاتر است.

طرح برگزاری برنامه‌های فرهنگی در مساجد، امسال برای اولین بار اجراشده است و به گفته صلاحی این فعالیت‌ها به‌صورت جدی دنبال می‌شود.
  
یک شب نورانی از برنامه‌های پرمخاطبی است که تمام اعضای خانواده از آن بهره معنوی می‌برند زیرا این برنامه برای همه گروه‌های سنی برنامه‌ریزی‌شده است.
 
 ترتیل یک جز از قرآن کریم، اجرای اذان زنده، سخنرانی ائمه جماعت مساجد، تجلیل از چهره‌های قرآنی، دینی و فرهنگی محله، تقدیر از روزه اولی‌ها در قالب برنامه «سحرخیزان کوچک»، تجلیل از خانواده های شهیدان مدافع حرم هر منطقه و...  ازجمله برنامه‌هایی است که هر شب در مساجد منطقه و با عنوان «یک شب نورانی» اجرا می‌شود. هم‌چنین باهدف ایجاد نشاط در ماه میهمانی خدا نمایشگاه و غرفه‌های فرهنگی کودک و نوجوان با عنوان‌هایی مانند قرآن، نقاشی، نمایشگاه کتاب و ایستگاه مشاوره برای خانواده‌ها برپاست.
 
صلاحی ویژه‌برنامه «یک شب نورانی» را آغاز فعالیت‌های فرهنگی با مساجد می‌داند و درباره ادامه راه این فعالیت مشترک می‌گوید: با همکاری کانون‌های مردمی و فرهنگی و قرآنی، فعالیت‌های فرهنگی در مساجد افزایش پیدا خواهد کرد و در دیگر مناسبت‌های اصیل اسلامی همچون روزهای عزاداری در ماه‌های محرم و صفر این فعالیت‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.
نظر شما