دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۳
کد خبر: ۸۷۳۴۲
|
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
امام جماعت مسجد امام رضا(ع) در منطقه ۱۹:
امام جماعت مسجد امام رضا (ع) با اشاره به اجرای ویژه‌برنامه بر آستان جانان توسط فرهنگ‌سرای مهر در این مسجد گفت: با توجه به اینکه مسجد بهترین محل برای مطرح کردن مسائل فرهنگی و اجتماعی به جوانان است، می توان با مشارکت سازمان فرهنگی هنری آینده جوانانمان را در مساجد بسازیم.
با مشارکت نهادهای فرهنگی آینده را از مساجد بسازیمبه گزارش ررسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام حسین واحدی، با اشاره به‌ویژه برنامه «بر آستان جانان» که توسط مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۹ و فرهنگسرای مهر در این مسجد در حال برگزاری است، گفت: اگر بتوانیم برنامه‌های فرهنگی را از طریق مساجد ارائه دهیم، مطمئناً شکل‌دهی شخصیت افرادی که در مساجد در برنامه‌ها شرکت می‌کنند به‌ویژه نوجوان‌ها به‌واسطه مسائل دینی شکل می‌گیرد. 

وی جو معنوی حاکم بر مسجد را سبب اشتیاق مردم برای مشارکت در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: محوریت مساجد در برنامه‌های فرهنگی سبب افزایش سطح مشارکت مردم در برنامه‌ها خواهد شد و این‌گونه مفاهیم موردنظر به خوبی به نسل جدید کشور انتقال خواهد یافت.

حسین واحدی به تأثیر مسجد بر زندگی مردم تاکید کرد و گفت: بهترین مکان برای ارائه مشاوره به جوانان و ارشاد جوانان مساجد است و مشاوره‌های دینی بهترین مشاوره برای برطرف کردن مشکلات جوانان است، بنابراین باید کارها با محوریت مساجد انجام شود. 

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین واحدی تاکید کرد: کار آیی مساجد تنها در برگزاری نماز جماعت نیست، بلکه مساجد ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی گسترده‌ای دارد. 

وی از اجرای ویژه برنامه فرهنگی توسط فرهنگسرای مهر در این مسجد ابراز رضایت و خرسندی کرد و گفت: با مشارکت سازمان فرهنگی هنری و مساجد می‌توانیم ابعاد فرهنگی، اجتماعی و هنری مساجد را فعال کنیم. 

 ویژه‌برنامه «برآستان جانان» تحت عنوان «یک شب نورانی» به مدت ۱۴ شب در ماه مبارک رمضان، در مساجد منتخب سطح مناطق تهران از چهار شب گذشته در حال برگزاری است.
نظر شما