دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۲
کد خبر: ۸۷۳۶۶
|
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
محمود صلاحی از «چهارشنبه های هنر» گفت
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به استقبال این سازمان برای ارتباط مستقیم با هنرمندان گفت: روزهای چهارشنبه به نام «چهارشنبه‌های هنر» نامگذاری شده به طوری که در سال گذشته در ۴۰ چهارشنبه با ۳۷۵ هنرمند دیدار حضوری داشته‌ایم و طی آن هنرمندان مسائل و نیازهای جامعه هنری را مطرح کردند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمود صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری «تهران سما» درباره ارتباط هنرمندان با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: هنرمندان در همه روزهای هفته می‌توانند وقت گرفته و برای دیدار و گفت‌وگو بیایند اما به‌طور مشخص روزهای چهارشنبه مخصوص دیدار با هنرمندان است.
  
وی با بیان اینکه تلاش شده است در جمع‌‌های هنری در باغ هنر فرصت لازم برای دیدار و گفت‌وگو با هنرمندان فراهم شود، افزود: گاهی به هر دلیلی همچون بیماری، ناتوانی و سایر مسائل امکان حضور یک هنرمند در سازمان فرهنگی هنری و دیدار مهیا نمی‌شود اما برای آنکه بتوانیم گامی در جهت همراهی با هنرمندان برداریم، در برخی از چهارشنبه‌های هنر، برای دیدار به منزل هنرمندان می‌رویم. 
 
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با توضیح اینکه براساس برنامه هفته گذشته قرار بود لوریس چکنواریان، آهنگساز مطرح کشور به سازمان فرهنگی هنری شهر تهران بیاید، افزود: متاسفانه به دلیل زمین خوردگی و آسیب‌دیدگی این اتفاق میسر نشد و چون ایشان نتوانستند تشریف بیاورند حضوری به دیدار استاد در منزلشان رفتم.
  
وی درباره درخواست‌های هنرمندان از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: اگر فیلمسازها بیایند درخواست می‌کنند که فضای تبلیغات بیشتر شهری را در مواردی رایگان و گاهی با تخفیف در اختیارشان قرار دهیم که معمولا در این موارد با هنرمندان همکاری می‌کنیم و تابلوهای تبلیغات شهری را برای ارتقای فرهنگی شهر با تخفیف ارائه می‌دهیم.
 
صلاحی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از تابلوهای تبلیغات فیلم‌ها رایگان است و یا هزینه کمی بابت آنها گرفته شده، تاکید کرد: رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران و سایر مدیران شهری همکاری خوبی در این زمینه با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران داشته و دارند و در همراهی جامعه هنرمندان همراه بوده‌اند.
  
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره درخواست‌های انجمن تئاتر گفت: طی دو ماه گذشته ایرج راد رئیس پیشین انجمن تئاتر از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درخواست کرد تا محاسبه درآمد برای اجرای تئاتر در سالن‌های متعلق به شهرداری تهران «پنجاه پنجاه» حساب نشود تا اجرای تئاتر برای جامعه هنرمندان صرفه اقتصادی داشته و به بقای آن کمک شود.
  
صلاحی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری تهران تمام تلاش خود را برای حمایت از بدنه هنرمندان جامعه می‌کند، افزود: پس از مطرح شدن درخواست اهالی تئاتر در خصوص هزینه سالن، بلافاصله اقدام به بررسی موضوع کرده و در نهایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سالن‌های تحت مالکیت خود محاسبه درآمدها را برای اجرای تئاتر در سال گذشته «۳۰-۷۰» به نفع هنرمندان تغییر داد تا بدین ترتیب گام دیگری برای حمایت از هنرمندان برداشته شود.
نظر شما