يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۴۸
کد خبر: ۸۷۳۶۹
|
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
امام جماعت مسجد خلیل الله در پنجمین برنامه«یک شب نورانی»:
پنجمین برنامه ی «یک شب نورانی» شامگاه دوشنبه ۲۴ خردادماه همزمان با هفتمین روز ماه مبارک رمضان، توسط فرهنگسرای گلستان در مسجد خلیل الله برگزار شد.
آخرین سرباز دفاعی مومن، صبر استبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ این برنامه در دو بخش ایستگاهی و مراسم میزبان شهروندان منطقه بود. برنامه با ترتیل خوانی جزء هشتم قرآن کریم توسط قاری بین المللی حمیدرضا کبوک آغاز و با خیر مقدم  علیرضا پناهی، مجری برنامه و تجلیل  از ۸ نوجوان دختر و پسر ادامه یافت.

سخنرانی حجت الاسلام جوادی امام جماعت مسجد خلیل الله با موضوع «صبر» از دیگر بخش‌های این برنامه بود.
وی در خصوص ارزش ماه رمضان گفت: بالاترین چیزی که در ماه مبارک رمضان شاهدش هستیم، روی آوردن مردم به اذکار، مفاتیح و قرائت قرآن است زیرا شیطان در این ماه در غل و زنجیر است.

وی افزود: وعده خداوند و تشویق دین اسلام بر این است که صابر باشیم. میپرسید چقدر؟ این حدیث پاسخ تان را می دهد؛ تا زمانی که مومن را در قبرش بگذارند!! چرا؟ زیرا بعد از فوت، نماز مومن در سمت راستش  و زکات مومن در سمت چپ، نیکی هایش، روبروی مومن می ایستند به دفاع و اما آخرین محافظ مومن، "صبر" است. بنابراین آخرین سرباز دفاعی مومن، صبر است.

نمایشگاه کتاب( معرفی و فروش کتاب های مذهبی)نگاه گذر حروف مقطعه( نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد مینایی)، غرفه ایرانی،ایرانی بخر ( یادداشت شهروندان در خصوص خرید کالاهای ایرانی در سال اقتصاد مقاومتی)، مشاوره ی خانواده ، نقاشی و قصه گویی بر روی کاربرگ های موضوعی با رمضان با حضور خانم رفیعی، هنر قرآنی و ایستگاه سلامت (تست قند خون و فشار) از جمله برنامه های جنبی "یک شب نورانی"بود.

در این برنامه از محمدحسین رجبی، مجتبی شاکریان و سعیدساکی(فعالین مسجد)، فاطمه ستاری(نوجوان حافظ 26 جزء قران)،فرزانه ستاری(حافظ سه جزء قرآن)،حدیث آقایی، بشرا رجبی و زهرا شعبان نژاد(حجاب برتر) تجلیل شد.

تواشیح خوانی گروه محراب و قرائت مجلسی استاد پورزرگری پایان بخش برنامه های این شب بود.

نظر شما