شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۱۹
کد خبر: ۸۷۳۹۸
|
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
ششمین شب از ویژه برنامه «یک شب نورانی» با تجلیل از خانواده معظم شهید محمدرضا کشاورز سه شنبه ۲۵ خرداد به همت فرهنگسرای گلستان در مسجد سیدالشهدا (ع) با حضور نمازگزاران و روزه داران برگزار شد.
تجلیل از خانواده معزز شهید کشاورز در ششمین شب نورانی منطقه ۸به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در هشتمین شب ماه مبارک رمضان ابتدا استاد محمدرضا پورزرگری قاری برجسته با قرائت مجلسی خود حاضران را میهمان نوای ملکوتی کلام الله کرد. 

سپس گروه بین المللی تواشیح محراب با همخوانی دلنشین قرآن در مسجد شور و نشاط قرآنی را طنین انداز کردند و سرانجام امام جماعت مسجد و مسئولین فرهنگی منطقه ۸ از آریو برزن مختاری، ابوالفضل معین، مهدی معصومی و مهدی نامی به عنوان نوجوانان فعال در مسجد و مُکبران برگزیده مسجد سید الشهداء (ع) تقدیر کردند. همچنین به رسم یادبود لوح تقدیری به سرکار خانم مرضیه کاهه به عنوان محجبه بر‌تر اهدا شد. 

در ادامه برنامه حجت الاسلام هاشمی خوانسازی، امام جماعت مسجد سید الشهداء پیرامون موضوع «رزق حلال» به ایراد سخن پرداخت. او داشتن تقوا را عامل به دست آوردن رزق حلال دانست و در ادامه بیان کرد: بنا بر روایاتی که از پیامبر اعظم (ص) و امامان معصوم (ع) رسیده، بر همه لازم است در راه به دست آوردن درآمد حلال تلاش کنند و از بیکاری و تنبلی و حرام خواری جداً بپرهیزند. همچنین پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرماید: به دنبال روزی حلال رفتن، بر هر مرد و زن مسلمان لازم است. 

گفتنی است این برنامه در دو بخش ایستگاهی و مراسم برپا شد که در بخش ایستگاهی، نمایشگاه کتاب (معرفی و فروش کتاب‌های مذهبی با تخفیف ۲۰درصد)، نگاه گذر حروف مقطعه (نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد مینایی)، ایرانی! ایرانی بخر (یادداشت شهروندان در خصوص خرید کالاهای ایرانی در سال اقتصاد مقاومتی)، مشاوره خانواده توسط سرکار خانم دکتر مخدومی، نقاشی و قصه گویی بر روی کاربرگ‌های موضوعی با حضور خانم رفیعی، هنر قرآنی و ایستگاه سلامتی (تست قند خون و فشار) برپا شد. 

تقدیر از خانواده شهید محمدرضا کشاورز، حبیب معصومی بعنوان خادم مسجد، سیده مائده میرشفیعی حافظ یک جزء قرآن، علی نصیری با ۲۵ سال زندگی مشترک و عباس محبی بعنوان کاسب معتمد محل پایان بخش ویژه برنامه‌های این مراسم بود.
نظر شما