شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۲
کد خبر: ۸۷۴۲۵
|
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
نهمین شب نورانی به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۰ به میزبانی مسجد امام حسین (ع) واقع در خیابان شهیدان حیدریان، با تقدیر از خانواده این شهیدان که نامشان آذین بندی خیابان بود برگزار شد.
تقدیر از خانواده شهدایی که نامشان آبروی خیابان بودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه برنامه «یک شب نورانی» در نهمین شب برگزاری خود در شامگاه ۲۸ خرداد به میزبانی مسجد امام حسین (ع) برگزار شد. 

حجت الاسلام جعفرزاده، امام جماعت مسجد سخنران این مراسم بود. وی در ابتدای سخنان خود گفت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «عبادت هفتاد جزء دارد که اولین و مهم‌ترین جزء آن کسب روزی حلال است». 

وی افزود: خدا برای هرکسی دو نوع روزی قرار داده است؛ حداقلی و حداکثری. روزی حداقل را خدا برای همه تضمین نموده و هر کس طالب بیشتر از آن است باید تلاش و کوشش کنند. 

حجت الاسلام جعفرزاده اضافه کرد: البته ناگفته نماند که از روایات بر می‌آید انسان با حرص زیاد نمی‌تواند از سقف روزی خود پا فرا‌تر بگذارد. به همین جهت سفارش شده حدّ اعتدال و میانه روی را رعایت کند زیرا حرص باعث فزونی روزی نمی‌شود. 

در ادامه از خانواده شهیدان جمال و کمال حیدریان تقدیر شد. شهدایی که نامشان آذین بخش کوچه‌ای است که مسجد امام حسین (ع) در آن واقع شده است. 

ترتیل‌خوانی محمدمهدی محمودآبادی، تلاوت مجلسی علی نجفی و مسابقه فرهنگی در میان نمازگزاران و حاضران از دیگر بخش‌های این مراسم بود. همچنین در حاشیه برگزاری این مراسم غرفه نمایشگاه و فروشگاه کتاب، غرفه عرضه محصولات قرآنی، کمپین صلوات برای ظهور حضرت حجت (عج) و کمپین حمایت از تولید داخلی با عنوان «ایرانی، ایرانی بخر» برپا بود. 

دهمین شب نورانی به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۰، امروز ساعت ۲۰ در مسجد امام حسین (ع) واقع در خیابان کمیل، بین سبحانی و جیحون، کوچه شهید خان آبادی میزبان علاقه‌مندان است.
نظر شما