يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۰
کد خبر: ۸۷۴۴۳
|
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
ویژه‌برنامه دریچه عشق همراه با نکوداشت شاعر آیینی محمد عظیمی در فرهنگسرای معرفت برگزار شد.
«دریچه عشق» در فرهنگسرای معرفتبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مراسم نکوداشت «محمد عظیمی» شاعر و استاد شعر آیینی کشور شامگاه جمعه با حضور جمعی از شاعران و مدیحه سرایان اهل بیت (ع) در فرهنگسرای معرفت تهران برگزار شد. 

محمد عظیمی گفت: شعر آیینی شعر شب و گورستان نیست بلکه این شعر تلفیقی از خرد و عاطفه است. شعر آئینی سراسر عاطفه واقعی است و باید این سبک شعر را در کشورمان و حتی خارج از کشور معرفی و توسعه دهیم. 

این پژوهشگر شعر آیینی افزود: شعر آیینی کاملا واقعی است و افسانه نیست و این واقعیت به همراه احساس را به عنوان شعر آئینی به همگان معرفی کنیم. 

در این مراسم محمد صادق دهنادی رییس فرهنگسرای معرفت در سخنانی گفت: پایه‌گذاری شعر آیینی درغرب تهران در فرهنگسرای معرفت آغاز شد و این فرهنگسرا هر دو هفته یکبار برگزار کننده کارگاه‌های شعر آیینی است. 
 
وی افزود: اصلاح‌گری در شعر آیینی یک فرهنگ و نهضت جدید در هیات‌های مذهبی شکل گرفته و بسیاری از مداحان از اصلاح‌گری و به سبک بودن واقعی شعر آیینی استقبال می‌کنند. 
 
در این مراسم همچنین تعدادی از شاعران شعر آئینی در وصف ائمه اطهار (ع) به شعر خوانی پرداختند و در ادامه از محمد عظیمی شاعر و پژوهشگر شعر آئینی کشورمان تجلیل شد. 
 
محمد عظیمی شاعر مجموعه شعرهای مصحف عاشورا و تارهای صوتی گل و پژوهشگر شعر آئینی است که مقالات متعددی در حوزه‌های نقد شعر، صنایع ادبی و تاریخ شعر معاصر از او به چاپ شده رسیده است. 
 
محمد عظیمی هم ‌اکنون در حال آماده ‌سازی دو کتاب در حوزه شعر و یک کتاب در حوزه حافظ‌ پژوهشی است که به زودی به انتشار خواهند رسید. این شاعر دو کتاب در حوزه شعر و یک کتاب در حوزه حافظ پژوهشی در دست انتشار دارد.
نظر شما