دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۰
کد خبر: ۸۷۴۸۰
|
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
روزگذشته طی مراسمی رضا بسطامی به عنوان رییس فرهنگسرای شفق معرفی شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین معارفه رییس فرهنگسرای شفق دوشنبه ۳۱ خردادماه با حضور جمعی از مدیران ارشد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگسرای شفق برگزار شد. 
 
در این آیین محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری، با تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد مسعود امام مجتبی(ع) و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، درباره فضیلت ماه مبارک رمضان از دید ائمه اطهار و اهمیت دادن به این ماه صحبت کرد. 

زیر بنای همه امور فرهنگ است

وی در بخشی از صحبت‌هایش نیز به اهمیت پرداختن به موضوع فرهنگ اشاره کرد و گفت: هیچ موضوعی امروز برای ما مهم‌تر از فرهنگ نیست. دفاع موفق و اقتصاد مقاومتی هم حاصل فرهنگسازی موفق است. منظور از اقتصاد مقاومتی‌‌ همان زیر ساخت کار فرهنگی است و درون‌زا و برون‌گرا است. پویش ایرانی، ایرانی بخر که در مناطق مختلف پیگیری می‌شود، مصداقی از توجه به همین موضوع است. در واقع فرهنگسازی اقتصاد بومی و محلی اقتصاد مقاومتی است و زیر بنای همه امور فرهنگ است. حتی موضوعاتی چون ترافیک نیز با فرهنگسازی حل می‌شود. 
 
آیین معارفه رییس فرهنگسرای شفق برگزار شد

صلاحی ادامه داد: کار فرهنگی‌‌ همان است که مقام معظم رهبری می‌گوید. همان کار انقلابی و ارزشی است. باید بتوانیم سرمان را بالا بگیریم و بگوییم انقلابی هستیم و هرچه داریم از کسانی داریم که انقلابی بودند. آنهایی که تند روی و کج روی را مصداق انقلاب گذاشته‌اند، اشتباه کرده‌اند. یک فرد انقلابی دنیای مومنان را الهام بخش و امیدوار می‌کند که نمونه‌اش حاج قاسم سلیمانی است. کسانی که شجاعت، شهامت و جسارت ندارند و فریب دشمن را می‌خورند، انقلابی نیستند. انقلابی در صحنه می‌ایستد و هنرمندانه واژه انقلابی‌گری را معنا می‌کند. فرهنگ توسط راس نظام که مقام معظم رهبری است، شکل می‌گیرد. 

کشور ما به مسئولان مخلص نیاز دارد
 
مشاور شهردار تهران درخصوص فهم درست فرهنگ افزود: فرهنگ را باید خودمان بفهمیم بعد به نیرو‌هایمان خوب بفهمانیم تا بتوانیم خوب اجرا کنیم و پیش نیاز همه این‌ها اخلاص است که فقط برای خدا باشد نه برای کسی دیگر. امروزه نیاز جدی کشور ما به خصوص مسئولان اخلاص است. اگر کسی اخلاص داشت، انقلابی بود، حتی اگر حقش هم حقوق زیاد باشد، باز نمی‌گیرد. 

امام خمینی بالا‌ترین فرد انقلابی بود

وی با تاکید بر اینکه انقلابی‌گری باید با اخلاص همراه باشد، گفت: هیچ انسان انقلابی تند نیست. معتدل‌ترین آدم‌ها انقلابی‌ها هستند و انقلابی‌ها معتدل‌ترین آدم‌ها هستند. بالا‌تر از امام فرد انقلابی نداریم. مقتدر‌تر از امام هم جلوی دشمن نداریم. مهربان‌ترین و مخلص‌ترین و ساده زیست‌ترین انسان هم امام است. مقام معظم رهبری بهترین نکته در این باره را روز ۱۴ خرداد در صحبت‌هایشان گفتند. اینکه بعضی‌ها تصور می‌کنند انقلابی یعنی کسی که همراه امام بوده است، اما کسی که راه امام را شناخته و ادامه داده هم انقلابی است. مثلا شهید مدافع حرمی که بیست ساله است و زمان امام را درک نکرده، انقلابی است. 

فرهنگسرای شفق پایگاه فرهنگی است

صلاحی در ادامه در خصوص فرهنگسرای شفق و توجه به ویژگی‌های بارز آن اشاره کرد و گفت: فرهنگسرای شفق یکی از قدیمی‌ترین فرهنگسراهای سازمان است. جان مایه این فرهنگسرا‌‌ همان فرهنگ است. همانند فرهنگسرای ارسباران که یک پایگاه هنری است، فرهنگسرای شفق نیز پایگاهی فرهنگی است. امیدوارم معاون فرهنگی سازمان آقای ناصری‌پور به این فرهنگسرا توجه ویژه کنند و امیدوارم در پایان سال ۹۵ یکی از پایگاه‌های اصلی سازمان فرهنگسرای شفق باشد. 

آیین معارفه رییس فرهنگسرای شفق برگزار شد

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با آرزوی موفقیت برای رییس جدید فرهنگسرای شفق به معرفی مختصری درباره او پرداخت و گفت: آقای بسطامی بسیار با تجربه هستند و تجربه زندگی خیلی از آدم‌ها را جمع کرده و پیاده کرده است و متواضع، متدین، صبور و پرکار است. 

مهم‌ترین مکان برای اجرای کار فرهنگی مسجد است

وی در پایان با اشاره به برگزاری برنامه یک شب نورانی که در ۳۰۸ مسجد از مناطق۲۲گانه برگزار می‌شود، افزود: برنامه یک شب نورانی بسیار پر قدرت شروع شد و امیدوارم در آینده نیز بتواند قوی‌تر عمل کند. در ماه رمضان مهم‌ترین مکان قابل توجه مسجد است و حتی در تمام طول سال نیز مسجد مهم‌ترین مکان برای اجرای کار فرهنگی است. 

پیش از صلاحی معاون فرهنگی سازمان با توجه به میلاد امام حسن مجتبی (ع) درباره سیره عملی و رفتار ایشان صحبت کرد. وی همچنین با اشاره به اینکه هیچ کاری مهم‌تر از کار فرهنگی برای مردم نیست، از عوامل اجرای برنامه یک شب نورانی تشکر کرد. 

حجت الاسلام حسن ناصری‌پور در اهمیت توجه به فرهنگسرای شفق و معرفی رضا بسطامی رییس معرفی شده این فرهنگسرا گفت: فرهنگسرای شفق از مهم‌ترین فرهنگسراهایی است که به دلیل موقعیت مکانی و جایگاهی که داشته، همیشه مورد توجه بوده است. امیدوارم با حضور آقای بسطامی، محقق و پژوهشگری که در ارتباط با دانشجویان نیز موفق عمل کرده‌اند، این فرهنگسرا رونق خوبی بگیرد و ایشان موفق باشند. 

در پایان نیز رضا بسطامی از انتخاب خود به عنوان رییس فرهنگسرای شفق تشکر کرد.
مطالب مرتبط
نظر شما