شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۳
کد خبر: ۸۷۵۲۶
|
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
در ویژه برنامه «یک شب نورانی» منطقه ۸
همزمان با برگزاری سیزدهمین شب از ویژه برنامه رمضانی «یک شب نورانی» در منطقه ۸ تهران از سمیرا دیاری حافظ نوجوان قرآن کریم محله میرفخرایی نارمک تقدیر شد.
تجلیل از حافظ نوجوان قرآن کریم محله نارمکبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شامگاه سه شنبه ۱ تیر ماه مصادف با پانزدهمین روز ماه مبارک رمضان، در سیزدهمین ویژه برنامه «یک شب نورانی» در جمع شهروندان روزه دار مسجد ثارالله (ع) محله میرفخرایی نارمک از نوجوان سمیرا دیاری حافظ و مدرس قرآن کریم تجلیل و قدردانی شد و به رسم یادبود و تکریم لوح سپاس توسط جناب آقای سیدی‌نژاد امام جماعت مسجد ثارالله و مسئولین فرهنگی منطقه ۸ تقدیم ایشان شد. 

تلاوت مجلسی استاد پورزرگری، برگزاری نماز جماعت به امامت حجت الاسلام و المسلمین سیدی‌نژاد، سخنرانی امام جماعت مسجد پیرامون رزق حلال، برگزاری مسابقه حضوری از مخاطبین حاضر در مسجد و اهدای جوایز به آنان، تلاوت ترتیل جزءخوانی قرآن کریم توسط جناب آقای کبوک، مشاوره خانواده، اقتصاد مقاومتی، نمایشگاه کتاب، کمپین صلوات، هنر قرآنی (خوشنویسی)، قصه‌های قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان و مولودی خوانی جناب آقای دوستی به مناسبت روز ولادت کریم اهل بیت (ع) از دیگر بخش‌های سیزدهمین شب از اجرای ویژه برنامه «یک شب نورانی» بود. 

حجت الاسلام و المسلمین سیدی‌نژاد در این مراسم طی سخنانی با اشاره به برکات ماه رمضان گفت: هر جنبنده‌ای در عالم روزی‌اش از خداست و روزی همه ضمانت شده است. روزی تمامی موجودات با تلاش مقرر می‌شود. حتی اگر موجودی در دل سنگ سیاه باشد برای آن هم روزی در نظر گرفته شده است. روزی موجودات در درجه اول تقدیری است و بعد از آن هم باید بدانیم برای کسب روزی باید تلاش کنیم. 

وی افزود: در روایتی از امام رضا (ع) آمده است کسی که برای سیر کردن و کسب روزی حلال از خانه بیرون رود ثواب عمل او از ثواب مجاهد در راه خدا بر‌تر است. 

امام جماعت مسجد ثارالله (ع) در مورد این ماه پر برکت روایتی از پیامبر اکرم (ص) بیان کرد و افزود: در روایتی از پیامبر اکرم (ص) آمده است هیچ صاحب نفسی نمی‌می‌رد تا اینکه روزی او تمام شود. عبادت ۱۰ جزء دارد که ۹ جزء آن در روزی حلال است. گاهی اوقات بندگان به خاطر بی‌صبری روزی حلالشان را از دست می‌دهند و چیزی به آن‌ها نمی‌رسد و بعضا بهره از حلال نمی‌برند. 

در ادامه از خانواده شهید غلامحسین کریمی، حافظ کل قرآن کریم سمیرا دیاری، نوجوانان فعال مسجد محمد اسماعیلی، محمد قضائی، چهره فرهنگی و خوشنام محله آقای سید مهدی میر اسماعیلی، خادم مسجد آقای مهدی مرادی، زوج بالای ۲۵ سال زندگی مشترک جناب آقای علیرضا هدایت شده، دختران نوجوان با حجاب بر‌تر ریحانه السادات شیخ الاسلامی، مهدیس دادرس، سارا قضائی تکریم و تجلیل شد و لوح سپاس از سوی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۸ توسط حجت الاسلام و المسلمین سیدی‌نژاد امام جماعت مسجد به رسم یادبود تقدیم ایشان شد. 
نظر شما