سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۵۱
کد خبر: ۸۷۶۴۸
|
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
با حضور حسین علیزاده و حمیدرضا اردلان انجام می‌شود
آلبوم تصویری «نهفت۱» و دو دهه فعالیت گروه موسیقی نهفت به سرپرستی جهانشاه صارمی با حضور حسین علیزاده و حمیدرضا اردلان ۱۴ تیر ساعت ۲۱ در فرهنگسرای ارسباران نقد و بررسی می‌شود.
دودهه فعالیت وآلبوم تصویری گروه موسیقی «نهفت» بررسی می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مجموعه «نهفت ۱» با هدف به تصویر کشیدن دو دهه فعالیت گروه موسیقی نهفت با رویکرد آموزش موسیقی نوجوانان در گروه نوازی و تک‌نوازی در قالب سه DVD تصویری با عنوان طلوع، بزرگداشت غلامحسین درویش و تولدی دوباره به سرپرستی جهانشاه صارمی، نقد و بررسی می‌شود. 
 
جهانشاه صارمی افزون بر دو دهه سرپرستی گروه نهفت، همکاری در تدوین چندکتاب معتبر موسیقی، تالیف کتاب‌های آموزش تار و سه تار، انتشار چندین آلبوم موسیقی، تجربه سی ساله آموزش موسیقی گروه سنی کودک و نوجوان را در کارنامه هنری خود دارد. 
 
این مدرس موسیقی معتقداست؛ «موسیقی نه به عنوان وسیله‌ای برای تفنن بلکه ابزاری برای بیان ارزشمند‌ترین تفکرات و عواطف انسانی، سر لوحه آموزش‌های هنرجویان نوجوان گروه نهفت قرار می‌گیرد». از این رو، حیات و تداوم فعالیت این جریان فرهنگی را علاوه بر آموزش‌های اصولی و آکادمیک موسیقی در تفکر هنری و اعتقادات حاکم بر فضای آن می‌توان جستجو کرد. 
 
 همچنین امیرعباس ستایشگر مدیر موسسه فرهنگی هنری هنر موسیقی ناشر این مجموعه اذعان دارد «نگاهی گذرا بر اسامی نوجوانانی که در طول این سال‌ها در این مرکز آموزش دیده‌اند نشانگر ظرفیت، توانایی و پشتکار نهفت است چراکه‌‌ همان هنرجویان امروز از هنرمندان موفق موسیقی هستند.»
 
امیر عباس ستایشگر بیان کرد:نباید فراموش کرد مسئولیت این نوع حرکت‌های فرهنگی بر عهده دولت و نهاد‌هایی است که با برخورداری از بودجه و امکانات مختلف، وظیفه رشد فرهنگ و هنر را بر دوش دارند و در این میان «نهفت» توانسته با امکانات اندک، نقش یک نهاد فرهنگی و معتقد را ایفا کند.
نظر شما