يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۵
کد خبر: ۸۷۶۶۸
|
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
فرهنگسرای خاتم برگزار کرد؛
با توجه به فرارسیدن فصل گرما و احتمال شیوع وبا از طریق آب، نشست پیشگیری از ابتلا به وبا در فصل گرما برای علاقمندان از سوی فرهنگسرای خاتم (ص) برگزار شد.
 نشست پیشگیری از ابتلا به وبا در فصل گرمابه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این نشست که از سلسله نشست‌های مشاوه‌ای «پنجره خاطره‌ها» بود، احمدی کار‌شناس برنامه توضیحات لازم در باره علایم وبا و راهکاری‌های مقابله و پیشگری آن را ارایه کرد. 

وی گفت: رعایت اصول بهداشتی در استفاده از آب و غذای سالم موجب پیشگیری از بیماری وبا می‌شود. بیماری وبا یک نوع بیماری اسهالی است که شروع آن ناگهانی و با علائمی مانند اسهال آبکی است و برخلاف سایر بیماری‌های اسهالی این بیماران تب و شکم‌درد ندارند و اسهال آن‌ها خونی نیست.

 احمدی عامل به وجود آورنده بیماری وبا را میکروب ویبر یوکلرا عنوان کرد و افزود: شایع‌ترین راه انتقال بیماری وبا از طریق مصرف آب و غذای آلوده است. کار‌شناس برنامه با بیان اینکه بیماری اسهال می‌تواند به سه صورت حاد، مداوم و مزمن بروز کند، گفت: به وجود علائم کمتر از دو هفته اسهال حاد، به تداوم اسهال بین دو تا چهار هفته اسهال مداوم و به علائم بیش از چهار هفته اسهال مزمن گفته می‌شود.

 وی افزود: با توجه به خطرناک بودن و قابلیت انتقال سریع بیماری وبا به دیگران، ضروری است شهروندان در مورد رعایت اصول بهداشتی دقت کافی داشته باشند. 

وی در خصوص راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری وبا، اظهار داشت: رعایت بهداشت فردی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش و پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ است و باید از آب آشامیدنی سالم استفاده شود.

 احمدی با تأکید بر این نکته که در صورت عدم فراهم شدن آب آشامیدنی مناسب (تصفیه‌شده) حتماً قبل از مصرف آب را بجوشانید یا کلرزنی کنید، افزود: از مصرف یخ تهیه‌شده از آب غیربهداشتی و نامطمئن، از شنا در آب رودخانه، برکه و استخرهای آلوده پرهیز شود و همچنین از تهیه مواد غذایی و نوشیدنی‌ها از دست‌فروشی‌ها اکیداً خودداری شود. 

این نشست روز یک شنبه ۱۳ تیر ماه از ساعت ۱۰ در سالن آمفی تئا‌تر خاتم (ص) به نشانی شهرک ولعصر عج خیابان حیدری جنوبی، خیابان پژاند بوستان لواسانی برگزار شد.
نظر شما