يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۵
کد خبر: ۸۷۶۷۶
|
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
در طرح «همه شهرداریم» اتفاق افتاد
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در روز شهرداری‌ها و در قالب ویژه‌برنامه «همه شهرداریم» با تعدادی از کودکان زیر ۱۰ سال دیدار کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «همه شهرداریم» کوششی است جهادی برای دست یافتن به شهری که شهروندانش در نگهداری و آبادانی شهر خود مشارکتی فعال و همه‌سو نگر دارند و تنها به این دلیل که به شهروندان توسط مدیران فرصت حضور و مشارکت‌های مردمی داده می‌شود. 
  
«درهای باز» یکی از طرح‌های روز شهرداری‌هاست که در آن درهای شهرداری تهران به روی کودکان زیر ۱۰ سال باز است و کودکان باید بتوانند به راحتی و با شرایط مطلوب وارد دفتر مدیران ارشد، معاونان و شهرداران تهران شوند. 
  
در یکی از برنامه‌های این طرح، تعدادی از کودکان ۵ تا ۱۰ ساله با حضور در دفتر ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با محمود صلاحی دیدار کردند و تعدادی از مربیان مهدهای کودک فرهنگسرا‌ها، بچه‌ها را همراهی می‌کردند. 


 
صلاحی ضمن خوشامدگویی به نونهالان از حضور آن‌ها ابراز خرسندی کرد و گفت: بهترین جلسه من همین است که با کوچکتر‌ها دارم. مفتخریم که در این سازمان فضای فرهنگی هنری شهر تهران را برای شما و بزرگتر‌هایتان آماده کنیم. 
 
وی افزود: از شما انتظار داریم که خوب درس بخوانید. کشور ما زمانی پیشرفت می‌کند که جامعه تحصیلکرده‌ای داشته باشیم. همزمان باید نجیب و خوب باشیم و به پدر و مادر احترام بگذاریم. در فضای شهر هم از مردم درخواست داریم که قوانین را رعایت کنند و شما بچه‌ها می‌توانید به بزرگتر‌ها یاد بدهید که شهر را تمیز نگه دارند و در رانندگی مواظب قوانین راهنمایی و رانندگی باشند. 

پس از صحبت‌های کوتاه رئیس سازمان فرهنگی هنری، کودکان در فضایی صمیمی به خواندن قرآن و شعر پرداختند و مورد تشویق قرار گرفتند. 

در بخشی از این دیدار، به رسم یادبود هدایایی به بچه‌ها اهدا شد و بعد از آن کودکان به نوبت پشت میز ریاست نشستند و به صورت نمادین دستور صادر کردند. هر کدام از بچه‌ها به دلخواه خودش چیزی روی کاغذ نوشت یا اسم و امضایش را برای رئیس سازمان به یادگار گذاشت. 

عکس دسته جمعی خردسالان با محمود صلاحی پایان بخش این دیدار بود که مورد استقبال بچه‌ها نیز قرار گرفت.


نوشته و امضای کودکان پشت میز ریاست


 

از دیگر برنامه‌های روز شهرداری‌ها «نشست صمیمی با همکاران» است که در آن همه مدیران با کارکنان خود ساعاتی را به عنوان ساعت همدلی و مراوده کاری اختصاص خواهند داد؛ نشستی که دل‌ها را به هم نزدیک و بین مدیران و کارکنان فاصله‌ها را کم می‌کند. همچنین با اجرای پویش «همه شهرداریم» و با تکمله فاخر حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مردم عیال و خانواده خدایند، شهر آماده پذیرش یک رویداد رسانه‌ای بزرگ می‌شود. اینکه ما باید قدر خود و قدر شهری را که در آن زندگی می‌کنیم، بدانیم. اینکه این شهر با کودکانش به نشاط و شادکامی دست خواهد یافت و اینکه ما چه در شهرداری باشیم و چه نباشیم شهردار شهر خود و مکان زندگی خود هستیم. 
مطالب مرتبط
نظر شما