سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۲۲
کد خبر: ۸۷۶۹۸
|
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
اولین کارگاه آموزشی «دوستی با کتاب» در فصل تابستان با حضور نسترن صادقی دبیر کانون مادران فرزانه صبح روز دو-شنبه ۱۴ تیر ماه ۹۵ در خانه فرهنگ و کتابخانه فرزانگان برگزار شد.
اولین کارگاه آموزشی «دوستی با کتاب» در خانه ‌فرهنگ فرزانگان برگزار شدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اولین کارگاه آموزشی «دوستی با کتاب» صبح روز دوشنبه ۱۴ تیر ماه در خانه فرهنگ فرزانگان برگزار شد. کار‌شناس برنامه ضمن معرفی تازه‌های نشر در حوزه کودک، به خواندن کتاب حکایت‌های بهلول نوشته احمد عربلو از انتشارات محراب پرداخت و در ادامه گفت: بهلول از دانشمندان زمان خود بوده است. حکایت‌ها و گفته‌ها و شعر‌های بهلول، پر از پندهای اخلاقی و دینی و اجتماعی هستند. 

وی در مورد یکی از داستان‌ها با عنوان «توله خرس‌های قاضی» برداشت خود را اینگونه بیان کرد: عدالت همیشه در زندگی روزمره ما و توسط خود ما اجرا می‌شود و اگر بخواهیم حقی را ناحق کنیم خداوند نظاره گر ماست و نمی‌گذارد که حقمان پایمال شود و یا حقی را پایمال کنیم. 

کار‌شناس برنامه در رابطه با خواندن کتاب و مطالعه در زمینه‌های اخلاقی و پند آموز از تجربیات گذشتگان برای مادران حاضر توضیحاتی را داد. صادقی از مادران خواست برای علاقمند کردن فرزندانشان به قصه خوانی و شعر‌های کودکانه همراه با نقاشی‌هایی بر روی کاغذ مطالب مورد نظر خود را برای آنان بیان کنند. 

با توجه به این موضوع کودکان با خواندن و نگاه کردن عکس‌ها و نوشته‌های کوتاه آرام آرام به فرا گیری مطالب قصه علاقمند می‌شوند. 

کتابخانه فرزانگان با فرا رسیدن و اوقات فراغت مخاطبان برنامه «دوستی با کتاب» را برای والدین علاقمند به کتاب و کتابخوانی جهت ارتقای فرهنگ مطالعه و همچنین تشویق و ترغیب آنان اجرا کرد. 

در پایان این نشست به منظور تشویق افراد به کتاب و کتاب خوانی، یک عضو فعال کتاب خوانی کودک معرفی شد و به رسم یادبود و تشویق، کتابی از سوی کار‌شناس و دبیر کانون به او اهدا شد.
نظر شما