دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۷
کد خبر: ۸۷۷۱۲
|
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
دو هنرمند بین‌المللی بلژیکی، تازه‌ترین کنسرت پژوهشی خود را در قالب «دونوازی ویولن و پیانو» پنجشنبه ۲۴ تیر ساعت ۲۱ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌کنند.
اجرای کنسرت «دوئت ویلن و پیانو هنرمندان بلژیکی»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در کنسرت «دونوازی ویولن و پیانو »آثاری از موتزارت، بتهوون، فرانک دوریس و وسترلینک اجرا خواهد شد. 
 
همچنین مستر کلاس دو هنرمند بلژیکی برای اولین بار جمعه ۲۵تیر در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. 
 
لیزلوت سلس نوازنده پیانو، آهنگساز و رهبر کُر از جمله هنرمندانی است که بعد از دریافت مدرک فوق لیسانس از کنسرواتوار گنت بلژیک از سال ۲۰۰۶ به مدت دو سال در دانشگاه «آرت ولده» به تدریس پیانو مشغول شد. 
 
وی سال ۲۰۱۴ موفق به دریافت مدرک دکترا از دانشگاه گنت شد و سال ۲۰۱۵ یک دوره فوق دکترا در دانشگاه کالیفرنیا شهر سانتا باربارا را گذارند وبه دلیل علاقه به موسیقی خاورمیانه، موسیقی فولکلور ترکیه را موضوع پایان‌نامه دکترای خود قرارداد و تحقیقی درباره «موسیقی سنتی ایران» برای دوره فوق دکترا نوشت. 
 
این پیانیست بلژیکی در کنار نوازندگی پیانو به نواختن ساز کلاویکورد و موسیقی قدیم اروپا نیز می‌پردازد و دو قطعه «آب خرابات» و «میناب» اثر وی برای «گروه کر» با اشعار حافظ شیرازی است. 
 
همچنین دو اثر کوتاه از لیز لوت به نام‌های «جنگل و درخشش» به وسیله رادیو کلاسیک ضبط شده که ۱۱ جولای به مناسبت روز ملی فلاندرز پخش می‌شود. «سلس» هم اکنون در کنار نوازندگی در کنسرواتوار شهر آنتورپ مشغول تحقیق روی موسیقی کلاسیک است که آهنگسازان قرن ۱۹ در فلاندرز (شمال بلژیک) برای پیانو نوشته‌اند. 
  
علاقه‌مندان برای حضور در کنسرت و کسب اطلاعات مستر کلاس می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از سید خندان خیابان جلفا مراجعه کنند و با شماره تلفن ۰۲۱-۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.
نظر شما