يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۳
کد خبر: ۸۷۷۶۱
|
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
در سالروز عفاف و حجاب، کارگاه «نقش عفاف» با استقبال بانوان منطقه ۱۴ «دار المومنین طهران» برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگسرای اخلاق در روز عفاف و حجاب به منظور تشویق و ترغیب بانوان منطقه ۱۴شهر تهران، در نگارخانه کلک خیال، کارگاه نقاشی روی پارچه با عنوان «نقش صدف» برپا کرد. 

این نقاشی‌ها روی پارچه مقنعه‌ها و چادرها طراحی و کشیده شدند تا علاوه بر ایجاد پوشش‌هایی زیباتر، امکانی جدید برای اشتغال‌زایی و ایجاد درآمد برای بانوان را فراهم آورد. کارگاه نقش عفاف از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۳، روز دوشنبه ۲۱ تیرماه در نگارخانه کلک خیال برپا بود. 
 
شقایق مشهدی مهدی که آموزش این کارگاه را برعهده داشت، دارای مدرک کارشناسی ارشد نقاشی از دانشکده علم و فرهنگ است. او علاوه بر نقاشی، در سایر فعالیت‌های هنری از جمله مجسمه‌سازی، پتینه، موزاییک و معرق نیز فعالیت داشته و تا کنون نمایشگاه‌های متعددی را برپا کرده و جوایز متعددی از جمله لوح سپاس جشنواره سراسری فرهنگی پروانگان، رتبه اول نقاشی خط آموزش و پرورش، رتبه دوم تصویرگری نقاشی‌های قرآنی، لوح تقدیر جشنواره ژوکال و ... را به خود اختصاص داده است. 
 
وی در خصوص چگونگی برپایی این کارگاه گفت: با توجه به علاقه و پتانسیلی که در منطقه ۱۴ وجود دارد و جایگاه ویژه حجاب در این منطقه، این کارگاه از استقبال خوبی برخوردار شد.
 
وی در ادامه در خصوص نحوه انجام نقاشی بر روی حجاب گفت: نقاشی روی پارچه، تکنیکی از تکنیک‌های نقاشی است که با استفاده از رنگ اکرلیک -که پس از خشک شدن روی پارچه، حلالی ندارد و کاملا ثابت می‌شود - انجام می‌شود. پس از خشک شدن نقاشی از چسب dn که پایه اولیه چسب چوب است استفاده می‌کنیم تا رنگ، کاملا به داخل تار و پود پارچه نفوذ کند و بعد با گرم کردن کار به‌وسیله اتو، آن را تثبیت می‌کنیم به طوری که کار حتی با شست و شو هم آسیبی نخواهد دید. مشهدی مهدی در ادامه از شروع ثبت نام کلاس‌های نقاشی روی پارچه در فرهنگسرای اخلاق خبر داد.  




نظر شما