شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۴
کد خبر: ۸۷۹۸۹
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
نگارخانه فرهنگسرای معرفت و فرهنگسرای خاوران تا اواسط مردادماه میزبان آثار هنری معرق شده‌اند.
نمایش آثار معرق در دو فرهنگسرای پایتختبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ در نگارخانه فرهنگسرای معرفت آثاری متفاوتی از معرق با فلز به نمایش درآمده است. منصور غفاریان هنرمند نیشابوری برای خلق آن‌ها از مس، اکسید مس و کامپوزیت که تنوع رنگ بسیاری دارد، استفاده شده است. 

بیشتر کارها آیات قرآن است و از اشعار شعرای به نام کشور هم آثاری در این نمایشگاه ارائه شده است. همچنین خط استادان بزرگ خوشنویسی مثل استاد امیرخانی، کابلی، جلیل رسولی و وحید بصیرت و خط عثمان طه هم در آثار ایشان به چشم می‌خورد.

این نمایشگاه که از دوم مردادماه کار خود را آغاز کرده تا ۱۳ مردادماه از ساعت ۹ تا ۱۸ به نشانی فرهنگسرای معرفت واقع در میدان شهر زیبا، بلوار شهران، بعد از زیرگذر شهید همت آماده بازدید علاقه‌مندان است و شماره تماس ۴۴۳۱۹۳۰۴ برای کسب اطلاعات بیشتر در دسترس است.

فرهنگسرای دیگری که نمایشگاهی از آثار معرق را به نمایش درآورده، فرهنگسرای خاوران است. نمایشگاه مینیاتور و معرق که عنوان نمایشگاهی گروهی است با عنوان «انگار نگاره‌ها» نیز از ۲ مردادماه گشایش یافته و تا ۱۵ مردادماه در نگارخانه شماره یک فرهنگسرای خاوران برپاست.

نمایش آثار معرق در دو فرهنگسرای پایتختاین نمایشگاه که با هدف معرفی جوانان منطقه و تشویق هنرجویان و علاقه‌مندان به هنر معرق و مینیاتور برپا شده است، آثار تذهیب و مینیاتور هنرمندان به همراه ۳۰ تابلو نقاشی و معرق به نمایش درآمده است.

نمایشگاه نقاشی رئال با موضوع منظره، گل‌های مختلف، چهره مردم عادی و حیواناتی چون اسب و ...و مینیاتور است که به سبک رئال و با بهره گیری از تکنیک‌های سیاه قلم، پاستل گچی، مداد رنگی، رنگ و روغن، آبرنگ و گواش به همت چند تن از هنرمندان منطقه ۱۵ و در فرهنگسرای خاوران تهیه و در تابلوهایی در ابعاد ۴۰ در ۵۰ و ۱۰۰ در ۷۰ به نمایش گذاشته شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند از ۲ تا ۱۵ مرداد برای مشاهده آثار به نگارخانه فرهنگسرای خاوران مراجعه همه‌روزه به‌جز ایام تعطیل از ساعت ٩ تا ١٨ به نشانی؛ میدان خراسان، خیابان خاوران، فرهنگسرای خاوران مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۳۰۱۵۴۲۳ بگیرند.
نظر شما