دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۴۰
کد خبر: ۸۸۰۲۷
|
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۹ از برگزاری برنامه‌های متنوع جشنواره تابستان ۹۵ درسطح منطقه ۹ خبر داد.
از فرهنسگرای زیارت تا خانه‌فرهنگ سیار در جشنواره تابستانی منطقه ۹به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، معصومه سادات عمارتی، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۹، تصریح کرد: جشنواره تابستان ۹۵ در منطقه۹ از تاریخ  ۲۰ تیر تا ۲۳ شهریورماه درسطح منطقه ۹ هر روز با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری برای شهروندان اجرا می‌شود.
  
وی گفت: جشنواره تابستانی ۹۵ با برنامه‌های متنوع در مناسبت‌های مختلف از جمله فرهنگسرای زیارت در دهه کرامت، که از تاریخ ۱۴ تا ۲۴ مردادماه در فرودگاه مهرآباد تهران برپا می‌شود به مسافران خدمات فرهنگی ارائه می‌دهد این برنامه به منظور گسترش فضایل اخلاقی شخصیت بزگوار امام رضا(ع) در ترمینال ۱و۲ فرودگاه مهرآباد تهران میزبان مسافران است.
  
معصومه سادات عمارتی گفت: برگزاری مراسم عقد اخوت در سطح مساجد منطقه۹ در بین نماز مغرب در دهه ولایت و همچنین برگزاری برنامه تکریم از سادات از ۲۲ تا ۳۰ شهریور ماه در مساجد منطقه ۹ اجرا می‌شود.
   
ایشان گفتند: تجلیل از زوج‌های موفق منطقه در سالگرد ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(س)، در روز ازدواج این دو بزرگوار، از دیگر برنامه‌های جشنواره تابستانی ۹۵است که از ۲۰ زوج سال اولی ، ۱۰ زوج موفق مثبت ۲۵ سال و ۱۰ زوج موفق مثبت ۵۰ سال تجلیل می‌شود. این برنامه در راستای تحکیم و تکریم خانواده و ترویج الگوی زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) برگزار می­‌شود.
  
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۹ گفت: فرهنگسرای رویش در نظر دارد هر هفته تا پایان سال از فرهیختگان فرهنگ و هنر منطقه تجلیل کند در نظر است برگزیدگان المپیادهای علمی، دارندگان رتبه‌های برتر آزمون‌های سراسری مقطع کارشناسی، کار شناسی ارشد و دکتری، شخصیت­‌های بر جسته علمی،  اقتصادی و اجتماعی و همچنین مدرسان و محققان علوم حوزه، نخبگان فعال در مساجد و سمن‌ها تجلیل شوند.
  
رییس فرهنگسرای رویش گفت: انتخاب کاسب نمونه در محلات منطقه با عنوان «کاسب حبیب خدا»، از ۱۴ تا ۲۹ مرداد توسط شهروندان انتخاب و به ستاد برنامه کاسب حبیب خدا در فرهنگسرای رویش معرفی می‌شوند دو صنف سوپر مارکت و مواد پروتئینی و نانوایی مورد نظر است.
 
وی گفت: دینداری و مردم‌داری، انقلابی بودن و نقش در ۸ سال دفاع مقدس، امانت‌داری و نوع دوستی، راستگویی و تکریم مشتری، تلاش در کسب رزق حلال و اخلاق نیکو و فروش قسطی و شرایطی برای شهروندان محله، از  آیتم‌های شاخص انتخاب کاسب نمونه است.
 
معصومه سادات عمارتی گفت: منشور معنوی انقلاب با قرائت وصیت‌نامه شهدای مدافع حرم با عنوان ستارگان پرفروغ ۲۶ مرداد و ۹ شهریور ماه در مساجد منطقه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار می‌شود.
 
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۹ گفت: ویژه‌برنامه آدینه‌ها عیدند هر جمعه در خانه فرهنگ پرواز  میزبان شهروندان منطقه است. این برنامه با هدف تقویت پتانسیل کانون­‌های منطقه و در راستای احقاق شعار اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل در بوستان پرواز اجرا می‌شود.
 
معصومه سادات عمارتی در پایان اظهار داشت: از دیگر برنامه‌های این جشنواره که در مساجد منطقه برگزار می‌شود کرسی قرآن و دوشنبه‌های قرآنی است که از ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار می‌شود.

وی در ادامه از برپایی خانه فرهنگ «سیار» با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، خبر داد و افزود: این خانه از 8 مرداد، روزهای جمعه هر هفته در بوستان‌های منطقه ۹ میزبان شهروندان تهرانی خواهد بود. در این خانه فرهنگ ایستگاه‌‏های قصه‏‌گویی و نمایش خلاق، ادبی، ورزش و سرگرمی، کاردستی و خلاقیت برپا است و شهروندان می‏‌توانند به‌صورت رایگان از این خدمات بهره‌مند شوند.
 
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۶۶۶۸۸۵۵۳ فرهنگسرای رویش تماس بگیرند.
نظر شما