شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۶
کد خبر: ۸۸۰۳۳
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱
فرهنگسرای امید در یازدهمین جلسه از سلسله جلسات نقد و بررسی فیلم، این هفته به بررسی فیلم سینمایی «اوگتسو مونوگاتاری» ساخته کنجی میزوگوچی اختصاص دارد.
نمایش و نقد «اوگتسو مونوگاتاری» در کانون نقد فیلم فردای امیدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سلسله نشست‌های کانون فیلم فردا امید این هفته، یکشنبه ۱۰ مرداد ماه ساعت ۱۶ با نمایش فیلم «اوگتسو مونوگاتاری» با حضور سعید قطبی زاده برگزار می‌شود.

«اوگتسو مونوگاتاری» یا (Ugetsu Monogatari) محصول سال ۱۹۵۳ به كارگردانی کنجی میزوگوچی و فيلمنامه ماتسوتارو کاواگوچی و یوشیکاتا یودا براساس مجموعه داستانِ اوئدا آکیناری یکی از آثار درخشان سینمای ژاپن است.

ماسایوکی موری، کینویو تاناکا و ایتارو اوزاوا در مدت ۹۴ دقیقه داستانی درام، معمایی و فانتزی را روایت می‌کنند.

این فیلم داستان گنجورو یک استاد سفالگر را روایت می‌کند که با پسر خردسال و زن مهربان‌اش، در روستایی کوچک روزگار می‌گذرانند. برادر گنجورو، توبی و همسرش هم به گنجورو و توبی در کار کمک می‌کنند. از وقتی گنجورو، سفال‌هایش را با قیمت خوبی در شهر می‌فروشد، برای ثروتمند شدن خود را به آب و آتش می‌زند. در این میان، توبی نیز خیال دارد سامورایی شود و احترام و اعتباری به‌دست بیاورد...

این فیلم کاندیدای اسکار و برنده‌ شیر نقره‌ای جشنواره‌ی ونیز شده است.

علاقه‌مندان برای تماشای این فیلم می‌توانند در زمان یاد شده به آدرس، میدان امام حسین، خیابان ۱۷ شهریور، خیابان خشکبارچی بوستان خیام مراجعه کنند و یا برای دریافت اطلاعات با تلفن ۳۳۳۵۵۲۰۳ تماس بگیرند.
نظر شما