شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۲
کد خبر: ۸۸۱۰۹
|
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌کند
تابستان امسال بزرگ‌سالان می‌توانند با عضو کردن یک کودک یا نوجوان در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و کودکان و نوجوانان با خلاصه‌نویسی از کتاب‌های به امانت گرفته از کتابخانه‌ها در پویش کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان شرکت کنند.
نخستین پویش کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ «پویش کتاب‌خوانی تابستانی کودکان و نوجوانان» برنامه‌ای است که در طول تابستان برگزار خواهد شد. هدف اصلی این پویش، عضو کردن کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌های عمومی است. این پویش در ایران برای اولین بار با یاری و مشارکت علاقه‌مندان و داوطلبان، هنرمندان، نویسندگان و شاعران، ورزشکاران، فعالان اجتماعی، مدیران، کارکنان و کتابداران سازمان‌های فرهنگی هنری اجرا می‌شود. بزرگ‌سالان با عضو کردن یک کودک یا نوجوان در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و کودکان و نوجوانان با خلاصه‌نویسی از کتاب‌های به امانت گرفته از کتابخانه‌ها می‌توانند در این پویش شرکت کنند.
 
بزرگ‌سالان برای شرکت در این پویش لازم است پس از عضو کردن یک کودک یا نوجوان، از کارت عضویت فرد عضو شده عکس بگیرند و آن را همراه با متن دعوت به پویش (که در پایان همین بخش قرار داده شده است)، در صفحه شبکه اجتماعی اینستاگرام یا تلگرام خود منتشر کنند. همچنین باید با استفاده از هشتک #چالش_کتاب‌خوانی_تابستانی یا «منشن» کردن صفحه اینستاگرام جشنواره (به کار بردن علامت attarlibrary1@) حضور خود را در این پویش اعلام کنند.
 
کودکان و نوجوانانی که در این پویش یا قبل از اجرای این پویش عضو کتابخانه‌های عمومی شده و بوده‌اند می‌توانند در بخش مسابقه پویش شرکت کنند. کودکان و نوجوانان در طول تابستان می‌توانند حداقل ۶ کتاب از کتابخانه‌های عمومی امانت بگیرند. پس از مطالعه کتاب آن را در چند سطر خلاصه‌نویسی کنند. در صورتی که سواد خواندن و نوشتن ندارند برداشت خود را از داستان نقاشی کنند.

نخستین پویش کتاب‌خوانی کودکان و نوجوان

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پس از داوری خلاصه‌های ارسالی در پایان جشنواره، برای نفرات برگزیده ۳۰۰ دوچرخه در نظر گرفته است و همچنین اسامی برگزیدگان در کتابی چاپ خواهد شد.

متن دعوت به پویش کتاب‌خوانی تابستانی کودکان و نوجوانان به شرح زیر است:

با استعانت از درگاه پروردگار دانایی و روشنایی، من با آگاهی از تأثیر حتی یک کتاب در ناخودآگاه و زندگی کودکان و نوجوانان در پویش کتاب‌خوانی تابستانی کودکان و نوجوانان شرکت می‌کنم. در طی این پویش، هر کدام از ما که به این برنامه دعوت می‌شویم، یک کودک یا نوجوان را عضو  یکی از کتابخانه‌های عمومی کرده و سپس چند نفر دیگر را به شرکت در این حرکت فرهنگی دعوت می‌کنیم. من با این اقدام عملی، سعی می‌کنم یک گام فراتر از حرف و شعار بردارم و امیدوارم با عضویت کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌های عمومی با قرار دادن کتاب در دسترس آن‌ها، درهای روشنایی و دانایی را به روی این کودکان و نوجوانان گشوده باشم.

همچنین برای تمام کودکان و نوجوانانی که عضو کتابخانه‌های عمومی بوده یا در طی این پویش عضو می‌شوند، یک مسابقه کتاب‌خوانی اجرا و به هر کدام از برندگان، یک دستگاه دوچرخه اهدا خواهد شد.

من آقای/خانم… و …. و … به شرکت در این پویش دعوت و از آنها خواهش می‌کنم با طی کردن مراحل زیر، این متن را همراه با عکس کارت یا مدارک عضویت کودکان در کتابخانه‌های عمومی، به اشتراک بگذارند.

۱-  کودک یا نوجوانی را عضو کتابخانه عمومی کنید.

۲- از کارت عضویت یا مدارک عضویت کودک عکس بگیرید و آن عکس را در اینستاگرام یا تلگرام خود منتشر و سه نفر دیگر از دوستان خود را به شرکت در پویش دعوت کنید.

۳- در صورت تمایل، به سایت پویش کتاب‌خوانی تابستانی به نشانی http://ketabkhanimajazi.ir/ مراجعه و ثبت نام کنید.

۴-کودکان و نوجوانانی که عضو کتابخانه‌های عمومی هستند، می‌توانند با خلاصه‌نویسی از کتاب‌های امانت گرفته از کتابخانه و ارسال آن خلاصه‌ها به سایت جشنواره به نشانه http://ketabkhanimajazi.ir در بخش مسابقه پویش شرکت کنند.

#چالش_کتاب‌خوانی_تابستانی

گفتنی است نخستین پویش کتابخوانی تابستانه، دیروز با به عضویت در آوردن «زینب باقری» و «محدثه باقری» فرزندان شهید مدافع حرم «عبدالله باقری» در کتابخانه فرهنگسرای رسانه توسط محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رسما آغاز شد و تا ۲۵ شهریورماه ادامه خواهد داشت.
مطالب مرتبط
نظر شما