سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۳۱
کد خبر: ۸۸۳۹۳
|
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶
ویژه‌برنامه «المپیک تابستانی» به همت فرهنگسرای شهر با برنامه‌های متنوع ورزشی، فرهنگی، هنری هر شب از ساعت ۱۹ تا ۲۳ در پیاده‌راه ۱۷ شهریور، میزبان مردم شهر تهران است.
استقبال روزانه بیش از ۲ هزار نفر از «المپیک تابستانی»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید علیرضا فاطمیان‌پور مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ و رییس فرهنگسرای شهر در خصوص برگزاری «المپیک تابستانی» گفت: فعالیت غرفه‌ها و اجرای برنامه‌های متنوع در پیاده‌راه ۱۷ شهریور قبل از ماه مبارک رمضان آغازشده و تا امروز ادامه دارد.
 
وی افزود: در این برنامه متغیر بین ۶۰ تا ۷۰ غرفه فعالیت می‌کنند که در ماه مبارک رمضان فعالیت غرفه‌ها رویکردی متناسب با ماه مبارک داشت. برای مثال در غرفه‌های ویژه کودکان، علاوه بر بازی و سرگرمی و درست کردن کاردستی و... مفاهیم دینی نیز آموزش داده می‌شد.
 
فاطمیان‌پور گفت: این غرفه‌ها در قالب برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و هنری فعالیت می‌کنند که بعد از عید فطر بخش‌هایی از آن تقویت شد.
 
رییس فرهنگسرای شهر بیان کرد: «المپیک تابستانی» عنوان سری سوم از این برنامه است که در پیاده‌رو ۱۷ شهریور برگزار می‌شود و زیرمجموعه جشنواره تابستانی باهدف گذراندن اوقات فراغت شهروندان تهرانی به شیوه‌ای سالم و مهیج است. غرفه‌های «المپیک تابستانی» برنامه‌هایی همچون تیراندازی با اسلحه، تیر و کمان، والیبال، بسکتبال، بازی‌های متعدد گروهی که نیاز به شرکت همگانی دارد مثل طناب‌کشی و... را برگزار می‌کند.
 
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ درباره زمان برنامه گفت: فعالیت غرفه‌های پیاده‌راه ۱۷ شهریور در تابستان هرروز به‌جز شنبه و یکشنبه از ساعت ۷ تا ۱۱ شب است و این برنامه با توجه به استقبال مردم و وضعیت آب و هوایی ممکن است بعد از فصل تابستان نیز ادامه داشته باشد.
  
فاطمیان پور افزود: علاوه بر اینکه مردم با شرکت در بازی‌های مختلف تفریح می‌کنند، با ورود در هر غرفه‌ای کارتی را بانام خود دریافت می‌کنند و با شرکت در برنامه‌های هر غرفه امتیازی دریافت می‌کنند که در آخر با توجه به امتیازهای کسب کرده هر فرد می‌تواند جایزه بگیرد. این جوایز در ماه مبارک رمضان هدایایی همچون لوازم‌التحریر، کتاب و.. بود اما در این سری از برنامه جوایز بلیت های استخر است که با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.
  
استقبال روزانه بیش از ۲ هزار نفر از «المپیک تابستانی»

علاوه بر کارت‌های امتیازی که شهروندان دریافت می‌کنند، غرفه ای  بانام «دقایقی باقران» است که به‌طور جداگانه مسابقه برگزار می‌کند و جوایزی اهدا می‌کند. این غرفه در ماه مبارک رمضان هم فعالیت داشته است.
  
وی تاکید کرد: المپیک جشنواره تابستانی با مشارکت شهرداری، معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۲ برگزار می‌شود.
  
استقبال روزانه بیش از ۲ هزار نفر از «المپیک تابستانی»

رییس فرهنگسرای شهر درباره استقبال مردم گفت: به‌طور میانگین روزانه بیش از دو هزار نفر در برنامه شرکت می‌کنند. هرکسی با دریافت کارت نامش در سیستم الکترونیکی ثبت می‌شود. و این آمار بر طبق این اسامی است. در این شب‌ها شهروندان چندین بار برای شهردار تهران  نامه نوشتند و امضا جمع کرده‌اند که این برنامه‌ها ادامه داشته باشد.
 
استقبال روزانه بیش از ۲ هزار نفر از «المپیک تابستانی»

سید علیرضا فاطمیان‌پور در پایان در خصوص برنامه‌های جشنواره تابستانی که از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود گفت: یکی از وظایف سازمان فرهنگی هنری پر کردن اوقات فراغت شهروندان به شکل مفید است. مردم مطالبه دارند و می‌خواهند اوقات فراغت خود را به بهترین شکل و با کم‌ترین هزینه بگذرانند. با وجود اینکه در حال حاضر سازمان فرهنگی هنری تمام ظرفیت خود را برای جشنواره تابستانی گذاشته است اما باید بگویم این سازمان هرچقدر در این زمینه فعالیت کند بازهم کم است.
مطالب مرتبط
نظر شما