يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۲
کد خبر: ۸۸۴۷۶
|
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
آیین تکریم و معارفه مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ و رئیس فرهنگسرای امید با حضور رئیس سازمان فرهنگی هنری برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین تکریم و معارفه مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ و رئیس فرهنگسرای امید روز یکشنبه ۳۱ مرداد ماه با حضور رئیس سازمان فرهنگی هنری و مدیران مناطق برگزار شد و در این مراسم زهرا اشرفی سمت ریاست این فرهنگسرا را به مهدی وکیل‌پور سپرد.

در ابتدای این آیین اشرفی با تشکر از حضور مدیران در مراسم گفت: وقتی به منطقه ۱۳ آمدم، فکر نمی‌کردم اینقدر طولانی می‌شود. ممنونم که فرصت دادید ایده‌هایم را در این منطقه پیاده کنم و خوشحالم که بسیاری از این ایده‌ها به اجرا در آمد. در شروع کارم به نظرم رسید که باید یک سری برنامه مستمر طراحی کنم و اکنون ۲۹ برنامه هفتگی در فرهنگسرا اجرا می‌شود. 
 
وی افزود: خود من تربیت شده کانون‌های فرهنگسراها هستم و به کار کانونی اعتقاد دارم، به همین دلیل وقتی آمدم ۱۰ کانون دیگر هم تأسیس کردم؛ کانون‌هایی که بیشتر آنها هنری بودند. منطقه ۱۳ کمبود جدی فضای فرهنگی دارد و برای جبران این مسئله به مساجد و بوستان‌های منطقه رفتیم و برنامه‌ها را آنجا برگزار کردیم.
 
اشرفی با بیان فعالیت‌هایش در فرهنگسرای امید گفت: کتابخانه فرهنگسرا سومین کتابخانه سازمان است و کارت منزلت در این فرهنگسرا صادر می‌شود. چند کار مهم در حوزه کودک و نوجوان انجام شد، کانون نوگلان حسینی و باشگاه آبی و صورتی که از کارهای مهم حوزه کتابخوانی بود. در پایان لازم می‌دانم از همکارانم برای فعالیت صادقانه‌شان تشکر کنم.
 
مسجد؛ مهم‌ترین پایگاه سیاسی و اجتماعی
 
محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز با گرامیداشت روز جهانی مسجد بیان کرد: این روز فرصتی است برای جهان اسلام که مهم‌ترین پایگاه سیاسی و اجتماعی‌اش را معرفی کند. کارکردهای مسجد فقط در نماز خلاصه نمی‌شود، مسجد در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی هم نقش مهمی دارد. مسجد اگر خوب فعالیت کند، سیاست هم درست می‌شود. البته سیاستی که همراه با دیانت و صداقت است، نه سیاست به معنای غربی‌اش که نوعی حقه و دغل‌بازی است.
 
وی اضافه کرد: رفت و آمد به مسجد باعث تربیت صحیح افراد می‌شود. بسیجی‌های ما که نقش عمده‌ای در پیروزی کشورمان در دفاع مقدس داشتند، خاستگاهشان مسجد بود. ما نباید مسجد را فراموش کنیم.
 
صلاحی درباره اهمیت فرهنگ گفت: با وجود مشکلات معیشتی مردم و مشکلات سیاسی، مهم‌ترین مسئله ما فرهنگ است. فرهنگ زیربنای تمام امور است. انتظار من از مدیران و کارکنان سازمان این است که همه توان خودمان و بقیه را جمع کنیم تا در خدمت منویات نظام قرار دهیم. در این راه صف سازمان اهمیت بالایی دارد، چرا که امروز بیش از ۹۰ درصد فعالیت‌های سازمان در رده صف اجرا می‌شود. 
 
رئیس سازمان فرهنگی هنری ادامه داد: مدیریت خانم اشرفی در فرهنگسرای امید را موفق ارزیابی می‌کنم، همان‌طور که مدیریت همه خانم‌های سازمان را مثبت و مؤثر می‌دانم و از فعالیت‌هایشان سپاسگزاریم.  

وی افزود: آقای وکیل‌پور هم از نیروهای جوان سازمان هستند که در فرهنگسرای فناوری اطلاعات بودند و از امروز به عنوان رئیس فرهنگسرای امید منصوب می‌شوند. انشالله با مدیریت ایشان شاهد شکوفایی این فرهنگسرا باشیم. 

تقدیر از زحمات زهرا اشرفی و اعطای حکم ریاست فرهنگسرا به مهدی وکیل‌پور پایان‌بخش این مراسم بود. 

مطالب مرتبط
نظر شما