يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۱۲
کد خبر: ۸۸۷۲۸
|
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
در برنامه «نغمه عشاق» مطرح شد:
حجت الاسلام وحیدی در در برنامه «نغمه عشاق» گفت: خداوند در قرآن به مساله فهم، تاکید ویژه داشته و خدا فهمی، بالاتر از خداپرستی است.
خدا فهمی بالاتر از خداپرستی استبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برنامه «نغمه عشاق»، در فرهنگسرای گلستان و با هدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان اسلام تاکنون و تجلیل از مقام شامخ خانواده‌های گران‌قدر شهدای منطقه ۸ برگزار شد. 

این برنامه با خواندن دعای توسل و زیارت پر فیض عاشورا آغاز شد و در ادامه حجت الاسلام و المسلمین وحیدی گفت: در آستانه فرارسیدن ذی‌الحجه هستیم که فصل حج تمتع است اما متأسفانه ما ایرانیان، امسال از برکات این سرزمین محروم شده‌ایم. فارغ از اینکه عربستان چه کرده، سؤال این است که خود ما چه کردیم که این فرصت از ما گرفته شد؟ نکند خدا دارد ما را تنبیه می‌کند و به ما می‌گوید: خودتان اشکال داشتید و اگر خودتان را اصلاح نکنید حتی توفیق نماز را از شما می‌گیرم؟

وی ادامه داد: حج، یک واجب بزرگ است. هم ردیف با نماز. بعضی می گویند چرا به عرب‌ها پول بدهیم؟ ولی این‌طور فکر نکنیم! حج واجب است. من دو سفر حج رفتم. در این دو سفر چیزهایی دیدم و اذیت شدم. کارهایی در مسجد پیغمبر می‌کردیم که با خودم گفتم خدایا من دیگر نمی‌خواهم حج بیایم! بله ما ایرادهایی داشتیم.

حجت الاسلام وحیدی گفت: ادب زیارت چیست؟ داخل قبرستان و یا در مسجدالحرام  بی ادبی‌هایی را از جانب شیعیان دیدم. امیدوارم آگاه شویم. عیب‌های خود را ببینیم.  مهم‌ترین نکته؛ فهم است. باید دین را بهتر بفهمیم. ما خدا پرستیم. خدا می‌گوید: ما را بفهمید. خدا فهمی بالاتر از خداپرستی است. شک نکنیم ما اگر در خانواده‌ای گاو پرست به دنیا می‌آمدیم، گاو پرست می‌شدیم! آیا واقعاً برای انتخاب دینمان تحقیق می‌کردیم؟ اندک‌اند عده‌ای از انسان‌ها که با فهم، دین خود را به دست می‌آورند.

به گفته این خطیب، هیچ چیز بالاتر از فهم نیست. تمام انبیاء آمدند، بگویند: «بفهم!» همین دعای کمیلی که با آن گریه می‌کنیم باید فهم ما را بالا ببرد. یا آن روضه امام حسین (ع). بحث فهم را جدی بگیرید.  تا این سن یادم نمی‌آید گفته باشم؛ نماز بخوان، روزه بگیر، و... بلکه به همه گفته‌ام برید و بفهمید. نماز را بفهمید. حجاب را بفهمید. اگر فهم نداشته باشیم و نماز بخوانیم از ما رفتارهایی ممکن است سر بزند که باعث سرخوردگی از نماز در دیگران شود. یا آن‌کس که قرآن را بدون فهم می‌خواند، همین‌طور. اما برعکس اگر مناسک ما با فهم همراه باشد، جوانان و ... به آن مشتاق و علاقه‌مند می‌شوند.

حجت‌الاسلام وحیدی به اهمیت روز عرفه اشاره و بیان کرد: در ماه ذی‌الحجه یک روز مهم داریم که نامش «عرفه» است. در سال، روزی بالاتر از عرفه برای دعا کردن نداریم. روزی که روز خواستن؛ طلب و دعا کردن است، به شناخت هشدار می‌دهد و تاکید می‌کند؛ اصلاً حج با  صحرای عرفات شروع می‌شود یعنی با «شناخت»!!

در پایان برنامه از خانواده شهیدان مجتبی خسروی و حسن شیخی بختیاری تقدیر و لوح‌های تقدیر  به خانواده معظم شهدا اهدا شد. مجری این برنامه مددی بود که فرازهایی از وصیت‌نامه این شهیدان را قرائت کرد.
نظر شما