شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۹
کد خبر: ۸۸۷۵۵
|
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
یک سال مشاوره رایگان برای زوج‌های جوان
به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و در ادامه ویژه‌برنامه «آب و آیینه» جشنی برای ۲۲۰ زوجی که یک سال از زندگی‌شان می‌گذرد، در فرهنگسرای اشراق برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، فرهنگسرای اشراق جشنی برای ۲۲۰ زوج که یک سال از زندگی مشترکشان گذشته بود، برگزار کرد. این ویژه‌برنامه که «آب و آیینه» نام دارد، با تجلیل از زوج‌هایی از مناطق ۲۲ گانه شهر تهران همراه بود. 
 
زوج‌های مثبت یک سال می‌توانند تا یک سال به صورت رایگان مشاوره بگیرند
 
حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، که یکی از سخنرانان این مراسم بود، با تبریک روز ازدواج به زوج‌های جوان گفت: برنامه آب و آیینه برای زوج‌هایی است که یک سال از زندگی مشترکشان گذشته است و محور برنامه را مشاوره تشکیل می‌دهد. به این معنا که هر زوجی در سراسر تهران اگر یک سال از زندگی‌اش گذشته می‌تواند به فرهنگسراهای ما مراجعه کند و با یک روانشناس آشنا شود و تا یک سال از بحث‌های مشاوره به صورت رایگان برخوردار شود. 
 
جشن آب و آیینه با حضور ۲۲۰ زوج برگزار شد

وی افزود: این طرح از همین فردا تا سال آینده برگزار می‌شود و مشاوره می‌تواند در هر زمینه‌ای که خود زوج تمایل دارند، انجام شود؛ از فرزندپروری گرفته تا موضوعات زناشویی.

ناصری پور ادامه داد: مشاوره تا حد زیادی می‌تواند باعث حل مشکلات خانواده شود، البته باید توجه کرد که مشاوره یک بعدی نیست، در بعد جسمی، رفتاری و روحی باید رعایت شود. چراکه پدیده‌های نوظهوری در ساحت خانواده آمده و باعث تغییر شکل روابط شده است و نیاز به مشاوره بیش از پیش حس می‌شود. 

جشن آب و آیینه با حضور ۲۲۰ زوج برگزار شد

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری با اشاره به اهمیت محبت در خانواده گفت: روش‌های مختلف روانشناسی اهمیت خودشان را دارند، اما بیشترین چیزی که موجب تحکیم خانواده می‌شود محبت است و زوج‌های جوان باید به محبت و گذشت اهتمام داشته باشند. 

مزدوجین سال‌های اول با چالش‌های بیشتری روبه‌رو هستند

بختیار غلامی، معاون آفرینش و اجرای فرهنگسرای اشراق و دبیر اجرایی جشنواره تابستانی منطقه ۴ هم با بیان اینکه این ویژه‌برنامه از برنامه‌های متمرکز سازمان است، عنوان کرد: ما از مناطق درخواست کردیم زوج‌هایی که از شهریور سال ۹۴ تا شهریور امسال ازدواج کرده‌اند، به ما معرفی کنند تا با برگزاری کارگاه تخصصی و مراسم جشن از آنها استقبال کنیم.

جشن آب و آیینه با حضور ۲۲۰ زوج برگزار شد

وی اضافه کرد: علت اینکه برای این گروه سنی کارگاه پیش‌بینی کرده‌ایم این است که معمولاً مزدوجین سال‌های اول چالش‌های بیشتری نسبت به زوج‌های دیگر دارند. با این نگاه یک تیم تخصصی پیش‌بینی کردیم که کارگاه‌هایی با این ویژگی برگزار شود.

این برنامه با هدف تحکیم بنیان خانواده و ایجاد فضای شاد و متنوع برای زوج‌های سال اولی برگزار شد. کارگاه آموزشی خانواده با حضور دکتر ابوطالبی و اجرای موسیقی از دیگر بخش‌های این برنامه بود. 

مطالب مرتبط
نظر شما