دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۹
کد خبر: ۸۸۸۰۳
|
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۹ برگزار می‌کند:
مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۹، به منظور تکریم از نخبگان ،برجستگان ،پیشکسوتان و تلاشگران عرصه فرهنگی از حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی شخصیت مذهبی برجسته در عرصه‌های فرهنگی، روز پنجشنبه ۱۸ شهریور ماه در منزل او تجلیل می‌کند.
تجلیل از حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی در روز فرهنگبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۹، به منظور تکریم از نخبگان ،برجستگان ،پیشکسوتان و تلاشگران عرصه فرهنگی  از حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی شخصیت مذهبی برجسته در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی و نیز فعال پیشکسوت و شناخته شده در حوزه های دینی امور مساجد در منطقه ۹، تجلیل می‌کند.

این مراسم با حضور مهندس حمید محسنی شهردار منطقه ۹،  معصومه سادات عمارتی  مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۹ و رئیس فرهنگسرای رویش،  مهندس تاجری شهردار ناحیه ۱ ، حجت الاسلام والمسلمین  اصغری رئیس امور مساجد منطقه ۹ ، حجت الاسلام  والمسلمین کافی مسئول امور مساجد ناحیه ۱، سید اسماعیل جعفرپور رئیس فرهنگسرای کار، حجت الاسلام والمسلمین آجرلو امام جماعت مسجد صاحب الزمان، هیئت امنای و فرمانده پایگاه بسیج مسجد صاحب الزمان، سرهنگ گرشاسبی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حمزه سید الشهدا و  جمعی از کارشناسان و مسئولین فرهنگی منطقه حضور دارند.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی امام جماعت مسجد صاحب الزمان  محله هاشمی در یک خانواده کاملا مذهبی متولد شده، پدر او نیز روحانی بود. وی تحصیلات حوزوی خود را نزد آیت الله آخوند همدانی گذراند. او از فعالان سیاسی در زمان انقلاب بود که به امر آیت الله آخوند همدانی به تهران مأمور شد و ازسال ۱۳۴۴ به فعالیت‌های سیاسی در تهران علیه حکومت پهلوی فعالیت داشت و چندین بار توسط ساواک دستگیر و زندانی شد. 

حاج آقا حسینی از جمله نفراتی بود که در زمان حکومت ستم شاهی ممنوع المنبر بود.  او بیش از ۴۰ سال است مشغول انجام خدمت صادقانه در مسجد صاحب الزمان محله هاشمی است و این مسجد در دوران دفاع مقدس یکی از پایگاه‌های اصلی اعزام نیرو بوده و یکی از مساجدی است که بیشترین شهید را در سطح منطقه به انقلاب تقدیم کرده است.

این برنامه به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۹، فرهنگسرای رویش و کار و با همکاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۹ برگزار می‌شود.
 
تکریم و تجلیل این فرهیخته و پیشکسوت فرهنگی روز پنجشنبه ۱۸ شهریور ساعت ۱۱ در منزل او واقع در محله هاشمی برگزار می‌شود.

علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۶۶۶۸۸۵۵۳ تماس بگیرند.
نظر شما