دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۴۵
کد خبر: ۸۸۸۶۶
|
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
مجموعه داستان «پسر من قاتل است» نوشته علی براتی گجوان، در قالب برنامه «ترنم قلم» و در فرهنگسرای گلستان نقد و بررسی می‌شود.
«پسر من قاتل است» نقد می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگسرای گلستان در قالب برنامه «ترنم قلم» جلسه نقد و بررسی مجموعه داستان «پسر من قاتل است»، شامل ۲۵ داستان کوتاه با موضوع دفاع مقدس را برگزار می‌کند.

براتی گرچه تمامی داستان‌های این مجموعه را با دغدغه جنگ مورد استفاده قرار نداده است و حتی شاید بتوان گفت او در کتابش بیشتر دغدغه نقد اجتماعی دارد تا ادبیات، اما در قامت نویسنده توانسته تکنیک را در خدمت نوشتار خود در آورد و از هر نوع پرگویی و گزافه‌گویی دور شود و در نهایت نیز حرف خود را با صراحت و با سرعت هرچه تمام‌تر ارائه کند.

ایجاز و نوشتار طرح‌واره‌های داستانی نشان از توان بالای نویسنده در کشف آنِ داستانی دارد. او ترجیح می‌دهد صحنه‌های کوتاه و زیبا را به جای توصیف‌های مطول به روی کاغذ بیاورد و به جای بارها طولانی نوشتن، یک بار کوتاه اما تأثیرگذار بنویسد.

مجموعه داستان «پسر من قاتل است» را انتشارات کتاب نیستان در ۱۲۴ صفحه و با قیمت ۷۵۰۰ تومان منتشر کرده و این کتاب همزمان با هفته دفاع مقدس نقد می‌شود.

این نشست روز سه‌شنبه ۲۳ شهریور ماه با حضور قاسمعلی فراست و محمدرضا گودرزی بررسی می‌شود و علاقه‌مندان برای حضور در آن می‌توانند به نشانی نارمک، خیابان گلستان، پایین‌تر از میدان هلال‌احمر مراجعه کنند.

نظر شما