يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۲۷
کد خبر: ۸۸۹۲۱
|
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
فرهنگسرای معرفت با برگزاری ویژه برنامه «دریچه عشق» نکوداشت استاد خلیل فردی از چهره‌های ممتاز هنر خوشنویسی کشور را جمعه ۲۶ شهریور ماه ساعت ۱۷ تجلیل و قدردانی می‌کند.
آیین نکوداشت خلیل فردی در فرهنگسرای معرفتبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین نکوداشت خلیل فردی  به منظور پاسداشت تلاش‌های ارزنده در زمینه پژوهش و هنر خوشنویسی برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور و سخنرانی محمد حیدری و مهندس محمد نوری و فریدی و اجرای موسیقی آذری با حضور احد ملکی علیشاه اشاره کرد.

استاد خلیل فردی متولد ۱۳۴۸ در آذربایجان غربی شهرستان تکاب یکی از استادان به‌حق خوشنویسی ایران است و فعالیت هنری خود را زیر نظر استادان به نام و پیشکسوت خوشنویسی استاد امیر خانی، جواد بختیاری و محمد حیدری آموخته است. ایشان فارغ‌التحصیل از انجمن خوشنویسان ایران در سال ۱۳۷۱، فوق ممتاز در سال ۱۳۹۰ و اخذ مدرک استادی نستعلیق در سال ۱۳۹۳  است. 

وی فارغ‌التحصیل مکانیک به سال ۱۳۷۲ از دانشگاه دانشگاه تبریز متخصص تعمیرات اساسی توربین‌های بخار و گاز از ۵ تا ۳۲۰ مگاوات و متعلقات جانبی آنها مجری تعمیرات اساسی و مدیریت پروژه‌های مرتبط در بیش از ۳۵ نیروگاه داخلی و چند نیروگاه خارج از کشور - کارمند شرکت زیمنس آلمان و ثبت یک اختراع مربوط به ابزار مخصوص توربین V94A در شرکت زیمنس آلمان به سال ۱۳۹۳ است.

 از فعالیت‌های هنری استاد خلیل فردی می‌توان به برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی در داخل و خارج از کشور اشاره کرد. 

آثار او که ثمره سال‌ها تلاش و فعالیت هنری است می‌توان به مقالات و تحقیق‌های ایشان اشاره کرد: کاربردهای عدد طلایی در نستعلیق، بررسی نسبت‌های زیبایی و طلایی در هنرهای تجسمی و معماری با تحلیل‌های هندسی و ریاضی، بررسی دروس تئوری و عملی موردنیاز رشته‌ی خوشنویسی، کتاب تحقیقی در اسباب خوشنویسی و مبدع نظریه تعادل در نستعلیق است. 

وی دبیر جشنواره‌ی بین‌المللی علمی خوشنویسی کشور سال ۱۳۹۲ بوده است و می‌توان به مدیریت تولید و گزینش متن در انتشار آثار نفیس هنری:۱. کتاب نقش نگین -پیامبر اعظم در آئینه آیات احادیث و اشعار به خط جمشید یاری شیر مرد  در سال۱۳۸۵ - ۲. کتاب مناجات منظوم منصوب به حضرت علی (ع) به خط استاد غلامحسین امیر خانی در سال ۱۳۸۷ - ۳. آئینه خانه - مجموعه آثار خوشنویسی استاد غلامحسین امیر خانی اشاره کرد.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگسرای معرفت واقع در میدان شهر زیبا، بلوارشهران، بعد از زیرگذر شهید همت مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن ۴۴۳۱۹۳۰۴ تماس بگیرند.
نظر شما