يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۵
کد خبر: ۸۸۹۳۳
|
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
مراسم رونمایی مستند مرشد چلویی به کارگردانی احمد کشاورز و از تولیدات موسسه تصویر شهر در تالار همایش‌های کوثر رونمایی برگزار می‌شود.
مستند «مرشد چلویی» رونمایی می‌شود به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مراسم رونمایی فیلم مستند مرشد چلویی در روز جمعه ۲۶ شهریورماه ساعت ۱۷ با حضور خاندان میرزا احمد عابد نهاوندی، هنرمندان و اصحاب رسانه در تالار همایش‌های کوثر برگزار می‌شود.

این مستند ۵۵ دقیقه‌ای شخصیت، حواشی متن زندگی و سیره‌ عملی میرزا احمد عابد نهاوندی معروف به حاج مرشد چلویی متخلص به ساعی، از کسبه‌ بازار قدیم تهران را به تصویر می‌کشد وی متخلص به ساعی حکیم بود و شعرهایش در دیوانی به نام «دیوان سوخته» بارها تجدید چاپ شد.

عوامل سازنده این فیلم عبارتند از: نویسنده، پژوهشگر و کارگردان: احمد کشاورز صدیق/ تدوین: حسین نشاطی / طراحی و ترکیب صدا: محمد حسین ابراهیمی/ تصویربردار: سامان مختاری/ اصلاح رنگ و نور: یحیی محمد علیی/ تهیه کننده: موسسه تصویر شهر

احمد کشاورز پیش از این مستندی با همین ساختار و از نوع مستند پرتره (شخصیت) و درباره طیب حاج رضایی (معروف به طیب خان) ساخت که در جشنواره فیلم حقیقت تقدیر شد. از دیگر آثار این کارگردان می‌توان به مجموعه مستند جنجالی مداح، مجموعه مستند عقبه، مستند متروبان، تاک شو خدا و دیگر هیچ، مستند موبایلی اربعین و مستند زندگی تهران اشاره کرد.
 
حضور برای شهروندان آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در مراسم به تالار کوثر واقع در خیابان طالقانی، میدان فلسطین، جنب مسجد امام صادق (ع) مراجعه کنند.
نظر شما