دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۴
کد خبر: ۸۹۰۰۴
|
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
محمود صلاحی طی پیامی، برگزاری پنجمین جشنواره تئاتر شهر با شعار «تهران تکریم زندگی» را گام بلندی برای ساختن یک آرمانشهر اسلامی و ایرانی دانست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پیامی به مناسبت برگزاری پنجمین جشنواره تئاتر شهر منتشر کرد که در ادامه می آید.

«تئاتر به عنوان یکی از هنرهای هفت‌گانه که سرچشمه آن به آیین‌ها و مراسم مذهبی و اجتماعی بازمی‌گردد برای رسیدن به رؤیا و آمال بشری شکل گرفته است. این هنر شریف و جامع رسالت خود را در ترکیب احساس و ادراک ممکن ساخته است و بر ماست که این حقیقت فاخر را به عنوان هدیه خداوند، با احساس تعهد و هنر دینی در راه اعتلای افکار بشر ترویج دهیم.

از پایدارترین فرایندهای جوامع انسانی و زندگی شهروندی توجه به جنبه‌های مختلف جسم و روح بشر است که زندگی شهری را با وجود ازدحام جمعیت و مشکلات خاص آن در شرایط زیست‌محیطی، بهداشتی، اقتصادی، اجتماعی و روان‌شناختی معنا می‌بخشد. در زندگی شهری ضرورت دارد تا در کنار مشکلات شهرنشینی به روح و روان شهروندان بیش از هر امری توجه شود. برای برقراری رابطه معقول بین محیط طبیعی و فیزیکی با وضعیت اجتماعی و فرهنگی، هنر به عنوان یک امر مهم و خلاقانه سهم اصلی را در  افزایش نشاط و امید و تکریم زندگی دارد.

پنجمین جشنواره تئاتر شهر با شعار «تهران تکریم زندگی» گام بلندی برای ساختن یک آرمانشهر اسلامی و ایرانی برداشته که با تلاش هنرمندان خلاق و جوان به بار نشسته است. به مصداق آیه شریفه «الَّذِی أَحْسَنَ کُلَّ شَیْءٍ خَلَقَهُ» که همه هستی را خداوند با جلوه زیبا خلق کرد، امید است تلاش مستمر و جدی همه شما هنرمندان برای تکریم زندگی و سربلندی شهروندان کلانشهر تهران، مایه فخر و عزت نظام جمهوری اسلامی ایران و فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی شود.

محمود صلاحی
رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران»

نظر شما