دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۰۸
کد خبر: ۸۹۰۸۰
|
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
برنامه «با قدوسیان» در مزار مطهر شهیدان برگزار شد
در دومین روز از هفته دفاع مقدس، غبار روبی از مزار شهدا، اجرای سرود «هم عهدان» و ثبت نام شهروندان علاقه‌مند برای پیوستن به طرح هم عهدی با شهیدان با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در دومین روز از هفته دفاع مقدس ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی، در مزار مطهر شهیدان گمنام در بهشت زهرا (س) اجرا شد.

محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این آیین با اشاره به برپایی نمایشگاهی در بهشت زهرا (س) بیان کرد: این فضای نورانی که عطرآگین به حضور شهیدان است، باعث می‌شود که مردم به خصوص نوجوانان به آن مراجعه کنند و با فرهنگ شهید و شهادت و حماسه‌هایی که برجای گذاشتند، آشنا شوند.
 
وی ادامه داد: امروزه همه عزت و سربلندی در تمامی محافل داخلی و خارجی و حتی در مذاکرات سیاسی را مدیون این شهدای عزیز هستیم. دلیل آنکه امروز کسی جرئت چپ نگاه کردن به ما را ندارد، دفاع جانانه‌ای است که هشت سال مردم ما به دشمن نشان دادند. شهیدانمان کسانی هستند که همه نسل‌های ما تا قیامت مدیون آنان هستند و هر چقدر از ایشان بگوییم، باز هم کم گفته‌ایم.
 
صلاحی: هرچقدر از شهیدان بگوییم، کم است

صلاحی با اشاره به آیه‌ای در قرآن گفت: خدا در قرآن می‌گوید خیال نکنید آنان که در راه خدا کشته شده‌اند، مرده‌اند، بلکه ایشان زنده‌اند و نزد خدا روزی می‌خوردند. از همین رو سزاوار است تا همیشه به یاد آنها باشیم چرا که ما هرچه عزت و آبرو داریم از خون به ناحق ریخته شده شهدای ماست و اگر اسلام هم تا به امروز ایستاده است به خاطر خون سیدالشهداست.
  
مشاور شهردار تهران ادامه داد: به یاری خدا و لطف شهدا و با حمایت مقام معظم رهبری، انقلاب، دفاع مقدس و راه شهیدان نسل اندر نسل زنده نگه داشته می‌شود. امید است که با عنایت خدای بزرگ نسل‌های ما از فرهنگ جهاد و شهادت جدا نشود.
 
پیش از محمود صلاحی، حجت الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پشت تریبون رفت و پس از تبریک به مناسبت میلاد امام موسی کاظم (ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدا، گفت: برنامه امروز آغازی بر برنامه‌ها و مراسم‌های هفته دفاع مقدس در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است. از سال گذشته برنامه بسیار مهم و ویژه‌ای به نام هم عهدی با شهدا برگزار شد که از چند جهت اهمیت داشت. یکی از آنها اهتمام ویژه مردم شریف و عزیز به مقام شامخ شهدا بود. استقبالی که در دو-ساعت در روز عرفه و در ابتدای برنامه هم عهدی با شهدا صورت گرفت، نشان داد که مردم عزیز تهران زندگی‌شان با نام و یاد شهدا عجین شده است. اتفاق بزرگی که اکنون شاهد آن هستیم، وجود ۱۸ هزار هم عهد با شهداست که امیدواریم مجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به ویژه گروهی که تحت عنوان فرهنگسرای رضوان در اینجا ادای وظیفه می‌کنند، این اجتماع عظیم را با عنوان خادمان شهدا هماهنگ و همراه کنند تا کار بزرگی اتفاق بیافتد.

صلاحی: هرچقدر از شهیدان بگوییم، کم است

وی توضیح داد: مجموعه‌های فرهنگی به ویژه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در تببین این شعائر و رشادت‌های شهدا وظیفه بزرگی دارد. الحمدالله همه همکاران در تمامی مناطق و در فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ همواره هر برنامه‌ای که به منظور گرامیداشت شهدا بوده، به خوبی اجرا کردند و استقبال خوبی هم صورت گرفته است.
 
ناصری‌پور با اشاره به نقش شهدای مدافع حرم افزود: همواره در شهر تهران شاهد اتفاقات هنری متعددی هستیم. اما هنر واقعی کار شهدا بوده است که باید آن را تبیین کرد. شهدای مدافع حرم جوانان بیست و چند ساله‌ای هستند که با شوق و علاقه برای حضور و دفاع از حریم اهل بیت حاضرند که دفاع کنند. امیدواریم آن چه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای نام و یاد شهدای عزیز انجام می‌دهد در خور باشد و سازمان بتواند دین خود را به ایشان پیاده کند و فصل جدیدی از فرهنگ شهادت و ایثار و جهاد را در شهر تهران رقم بزنیم.

صلاحی: هرچقدر از شهیدان بگوییم، کم است 

اجرای «سرود هم عهدان» از برنامه‌های صحنه‌ای بود که در جوار مزار مطهر شهدای گمنام برگزار شد و در پایان نیز در قطعه ۴۰ گلزار شهیدان بهشت زهرا (س) هم عهدان شهیدان پس از اقامه نماز جماعت، قرائت دعای کمیل توسط حاج ناصر آیینی و غبار روبی مزار شهدا فضای معنوی برگلزار مطهر شهدای گمنام حاکم شد.

صلاحی: هرچقدر از شهیدان بگوییم، کم است

دومین آیین گردهمایی بزرگ «هم عهدان شهدا» نیز در این روز برگزار و دومین مرحله ثبت‌نام شهروندان علاقه‌مند برای پیوستن به طرح هم‌عهدی با شهیدان آغاز شد.
مطالب مرتبط
نظر شما