دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۱۸
کد خبر: ۸۹۱۰۳
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
نگارخانه آفرینش نور مجتمع فرهنگی هنری نور، مجموعه‌ای دیدنی از آثار دانشجویان معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال را به نمایش گذاشته است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه آیین تفکر نو، به سرپرستی الناز عباسیان، پنج‌شنبه یکم مهرماه گشایش یافت و تا دهم همین ماه از ساعت ۹ تا ۱۷ پذیرای هنردوستان و علاقه‌مندان به معماری است.
 
الناز عباسیان در خصوص برپایی این نمایشگاه گفت: هدف از معماری ایجاد ارتباط بین بخش مفهومی معماری و عرصه‌ ساخت فضا متناسب با مفهوم هویتی فضا است که در این نمایشگاه دستاورد تلاش ۶ ماهه‌ جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال به نمایش گذاشته شده است و سعی دارد خلاقیت‌های نوآورانه‌ دانشجویان را در عرصه‌ معماری و هنر به نمایش بگذارد تا این هم اندیشی آغاز راهی برای بهتر اندیشیدن در معماری متناسب با فرهنگ و هنر ایرانی باشد.
   
وی در خصوص چگونگی تولید آثار تصریح کرد: موضوع برای طراحی فضاهای جمعی چون پاتوق از سوی گروه معماری و مدیر گروه در نظر گرفته شد و سعی بر این بود احساسات و هنر و مفاهیم آن به صورت آکادمیک و تجربی به دانشجویان تدریس شود تا دانشجویان به خلق فضاهایی بپردازند که برای همگان قابلیت استفاده داشته باشد. سپس از دانشجویان خواسته شد که برای فضایی بین‌المللی با عنوان گفت‌گوی بین‌الملل در سایت فرضی آبشار نیاگارا (راه ارتباطی طبیعت و محیط مصنوع)، ابتدا متناسب با هر فضا مفهوم‌گذاری و سپس با عناصر اصلی چون خط، نقطه و صفحه به ایده‌پردازی و خلق هنر بپردازند.
   
علاقه‌مندان برای بازدید از این آثار می‌توانند به نگارخانه آفرینش‌نور واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت اله کاشانی، بعد از پل ستاری، جنب شهر کتاب، مجتمع فرهنگی هنری نور مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۹ و ۴۴۰۸۸۷۴۸ تماس بگیرند.
نظر شما