دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۶
کد خبر: ۸۹۱۰۵
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
به مناسبت هفته دفاع مقدس در برنامه «نغمه عشاق» فرهنگسرای گلستان:
همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس ویژه برنامه نغمه عشاق صبح پنجشنبه ۱ مهر ماه ۱۳۹۵ در فرهنگ سرای گلستان با هدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان اسلام تاکنون و تجلیل از مقام شامخ خانواده‌های شهدا منطقه ۸ برگزار شد.
حجت الاسلام وحیدی: از بزرگ‌ترین نعمت‌هایی که خدا به ما داده، نعمت آزادی استبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ برنامه  با خواندن دعای توسل توسط حاج آقای رفیعی و زیارت پر فیض زیارت عاشورا توسط مداح اهل بیت آقای حسن مستخدمین آغاز شد. در ادامه‌ی برنامه خطیب ارجمند حجت الاسلام و المسلمین وحیدی به ایراد سخن پرداخت.

حجت الاسلام وحیدی با اشاره به فضیلت دهه ولایت گفت: ایامی که گذشت ایام غدیر بود و امیر مؤمنان علی (ع) ولیّ ماست. ولیّ چه وظایفی دارد؟ یکی  از وظایف مهم ولیّ این است که از آزادی انسان‌ها مراقبت کند. یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌هایی که خدا به ما داده، نعمت آزادی است. اگر ما آزاد نبودیم، انسان نبودیم، حیوان‌ها آزاد نیستند. گرگ فقط می‌تواند گرگیت کند، خارج از حیوانیت کاری نمی‌تواند بکند. درخت‌ها، آسمان‌ها و کهکشان‌ها هیچ‌کدام آزاد نیستند که هر کاری دوست دارند انجام بدهند. این آسمان با این عظمتش آزاد نیست هرگونه که می‌خواهد بچرخد. میلیاردها سال است که روی یک برنامه‌ی منظمی دارد می‌چرخد. زمین دست خودش نیست، که به گه  سال دیگه نمی‌خواهم از اول پاییز شب‌ها بلند باشه. زمین با همه‌ی بزرگی‌اش جنبه‌اش را نداشته که به آنها آزادی بدهد. حتی جبرییل، اسرافیل و میکاییل هم این ظرفیت را نداشتند.

وی در ادامه افزود: علی (ع) به مردم کوفه فرمودند: من خدا را اطاعت می‌کنم، شما عصیان مرا می‌کنید ولی معاویه گناه می‌کنه، خدا را نمی‌پرسته ولی مردم شام حرفهایش را گوش می‌کنند. منظور علی (ع) این است که من می‌توانم شما را مطیع خودم کنم و مثل معاویه شوم ولی این خیانت به مردم است. علی (ع) ولیّ جامعه است و ولیّ حتی اجازه‌ی می‌ده مردم به او ظلم می‌کنند ولی او به مردم ظلم نمی‌کند ولی مردم نباید به ولیّ ظلم کنند. بچه‎ها گاهی به والدینشان ظلم می‌کنند ولی والدین که همان ولیّ آنها هستند به بچه هایش ظلم نمی‌کند.

حجت الاسلام وحیدی سپس اشاره کرد: حضرت علی (ع) بهترین مولایی بود که پیامبر اسلام (ص) برا ی ما قرار داد. ولیّ و مولای ما امیر مؤمنان علی(ع) است و مراقب این هستند که شیاطین به آزادی ما ضربه نزنند.

از خداوند عاجزانه می‌خواهم که به ما توفیق بدهد با امیر مؤمنان علی(ع) بیشتر آشنا شویم وجزء پیروان آن حضرت در دنیا و آخرت باشیم. نام و یاد شهیدان را گرامی می‌داریم مخصوصا در جنگ تحمیلی و دو شهید بزرگواری که امروز توفیق داشتیم در محضر خانواده این بزرگواران باشیم. ان شاء الله خداوند توفیق بدهد راه شهداء را ادمه دهیم و مدیون خون شهدا نشویم.

در ادامه برنامه مجری برنامه محمد حسین مددی از حجت الاسلام حسین زاده ، رییس بنیاد شهید منطقه ۸ آقای داوری پور، معاون فرهنگی بنیاد شهید منطقه ۸ آقای محمدی، رییس شورا یاری محله فدک آقای روح الله صادقی و آقای گل افروز رییس خانه قرآن منطقه ۸ دعوت کرد به روی سن حضور به هم رسانند و سپس از شهدای معزز «علیرضا حاجیان و محمد ربیعی» تکریم و تجلیل به عمل آمد.

نظر شما