دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۵۸
کد خبر: ۸۹۱۱۱
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
محمد مهدی صمیمی درباره اهداف برگزاری شب شعر «شیدایی منظوم» عنوان کرد: این شب شعر با هدف انتقال پیام‌های عاشورایی برای محافل مذهبی با توجه به دستورات مقام معظم رهبری برگزار شد.
شب شعر «شیدایی منظوم» با هدف انتقال پیام‌های عاشورایی برگزار شد
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شب شعر «شیدایی منظوم» به همت سازمان فرهنگی هنری و حلقه شعری ریّان روز جمعه دوم مهر ماه در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار شد. 
 
محمد مهدی صمیمی، مدیر آفرینش‌های ادبی سازمان فرهنگی هنری درباره این شب شعر گفت: دو ماه پیش برای تهیه مجموعه اشعار ویژه ماه محرم یک فراخوان منتشر کردیم که شامل دو بخش اشعار کلاسیک و تصانیف و نوحه‌های محرمی بود. ۴۰۰ اثر به دست هیئت داوران رسید، بررسی شد و بیش از ۲۰۰ اثر بعد از بازبینی و اصلاح در قالب مجموعه شعر «شیدایی منظوم» منتشر شد. 
 
وی اضافه کرد: کتاب شعر «شیدایی منظوم» با حضور حجت‌الاسلام محمود ریاضت و حاج محمود کریمی در موزه امام علی (ع) رونمایی شد. در این نشست هشت نفر از شاعران برگزیده شعرخوانی کردند، شاعرانی که از شهرهای مختلفی مثل سمنان، شاهرود، کرج و... خودشان را رسانده بودند. 
 
صمیمی درباره اهداف برگزاری این شب شعر عنوان کرد: دستور مقام معظم رهبری در دیدار سالانه‌ای که با شاعران داشتند، ناظر به توجه ویژه به سرود و اشعار آوایی بود. هر سال قبل از ماه محرم یک خیزش شعری در جامعه وجود دارد، اما بیشتر ناظر به اشعار کلاسیک است. امسال سعی کردیم بخش تصنیف را تقویت کنیم. 
 
مدیر آفرینش‌های ادبی سازمان فرهنگی هنری ادامه داد: شب شعر «شیدایی منظوم» با هدف انتقال پیام‌های عاشورایی برای محافل مذهبی با توجه به دستورات مقام معظم رهبری بود. در کنار همه فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری، توجه به هنرهای عاشورایی اهمیت بالایی دارد و این شب شعر هم با استقبال خوبی همراه بود. 
سخنرانی حجت‌الاسلام ریاضت و سخنرانی و مرثیه‌سرایی حاج محمود کریمی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.


نظر شما