پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۴۳
کد خبر: ۸۹۲۵۱
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
کتابخانه فرهنگسرای فردوس در برنامه این هفته با هم بخوانیم (یکشنبه ۱۱ مهرماه ساعت ۱۶) به خوانش گروهی و معرفی داستان «شاید، ‌احتمالا، ‌حتما» از مجموعه داستان «آقای قاضی چه حکمی می‌دهید؟» نوشته فرحناز علیزاده می‌پردازد.
بازخوانی داستان «شاید، احتمالا، حتما» در کتابخانه فردوسبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سلسله محافل ادبی با هم بخوانیم از جمله برنامه‌های کتابخانه فردوس در سال جاری است که یکشنبه‌ها یک هفته در میان برگزار می‌شود. 
 
در برنامه این هفته با هم بخوانیم کتابخانه فردوس داستان «شاید، ‌ احتمالا، ‌حتما» از مجموعه داستان «آقای قاضی چه حکمی می‌دهید؟» با حضور فرحناز علیزاده نویسنده این اثر و جمعی از علاقه‌مندان به کتابخوانی خوانش و بررسی می‌شود. 
 
فرحناز علیزاده، نویسنده و منتقد، دوره‌های نقد ادبی را در کلاس‌های دکتر نجومیان گذرانده است. «داستان مکاشفه»، «آقای قاضی چه حکمی می‌دهید» نام کتاب‌های اوست. 
 
در بخشی از این داستان آمده است: «سر پیچ آن کوچهٔ باریک کمین می‌کنم. گم می‌شوم پشت آن درخت قطور تا حاج عباس با آن عصای آبنوس‌اش، با شانه‌های افتادهٔ لرزان جلو در بیاید و پا بگذارد روی تای پاکت نامه. شاید اصلا توی گرگ و میش دم غروب نامه را نبیند یا شاید فکر کند کاغذ باطله‌ای است که باد با خود آورده و چپانده لای در. شاید هم اولین کلمهٔ نامه را سرسری و با عجله بخواند. «من باعث و بانی مرگ دخترتان در آن تصادف بودم.» 
 
همچنین در بخشی دیگر از این محفل ادبی داستان مکاشفه (تحلیل و بررسی داستان‌های می‌نی‌مال) و قطره‌های خون از مجموعه داستان «سر سبیل‌هایت را نجو» مرور می‌شود. 
 
مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵ با توجه به اهمیت کتابخوانی در جامعه و در راستای آشتی با کتاب و افزایش سطح سرانه مطالعه در سال جدید برنامه‌های مختلفی در حوزه کتابخوانی اجرا می‌کنند. 
 
علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۰۸۱۰۴۳ تماس بگیرند.
نظر شما