يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۵
کد خبر: ۸۹۲۷۹
|
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
نگارخانه فرهنگسرای معرفت نمایشگاه عکس همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) را برگزار می‌کند.
نمایشگاه تجلی مضامین قرآنی در ساحت هنربه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در نمایشگاه تجلی مضامین قرآنی در ساحت هنر۳۰ تابلوی عکاسی از سید روح الله هاشمی از جاذبه‌‌های معنوی و تاریخی ایران ارائه شده است و در ذیل هر کدام آیات قرآنی متناظر با آن تصاویر نگاشته شده است. 

این تابلو ترکیب نوینی از مضامین قرآنی در قالب هنر است که در آن از خوشنویسی، تذهیب، منبت کاری و عکاسی بهره برده شده است. 

این نمایشگاه با هدف تجلی هنر و قرآن در هستی برگزار شده است، بدین صورت که از یک سو قرآن در بردارنده عصاره رموز آفرینش هست و از سوی دیگر، هنر در ماهیت خود چیزی جدا از آفرینش و تجلی بخشیدن به رموز هستی نیست. 

 سید روح الله هاشمی رییس اداره فرهنگی و فوق برنامه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، کار‌شناس ارشد نظارت و ارزیاب امور هنری، کار‌شناس ارشد مدیریت تحول، عضو انجمن عکاسان میراث فرهنگی کشور، عضو کانون عکاسان ایران، برپایی بیش از ۲۰ نمایشگاه انفرادی و.... در پرونده هنری خود دارد. 

علاقه مندان برای حضور در این نمایشگاه می‌توانند از تاریخ ۱۳ تا ۲۴ مهرماه به نگارخانه معرفت از ساعت ۹ تا ۱۸به نشانی فرهنگسرای معرفت واقع در میدان شهر زیبا، بلوار شهران، بعد از زیرگذر شهید همت مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن ۴۴۳۱۹۳۰۴ تماس بگیرند.
نظر شما