شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۲۰
کد خبر: ۸۹۳۲۴
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
نمایشگاه «بادی آرت» با روایت تصویری وقایع عاشورا جمعه ۱۶مهر ساعت ۱۶مصادف با دهم محرم در فرهنگسرای ارسباران گشایش می‌یابد.
نمایشگاه «بادی آرت» با روایت تصویری عاشورا گشایش می‌یابدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه «بادی آرت» با ۷۲ اثر بادی آرت (هنر بدن) از هاجرسلیمی نمینی با عکاسی حمید اسکندری تا ۲۶ مهر از ساعت ۱۰ تا ۲۰ برای بازدید عموم به نمایش گذاشته می‌شود. 
 
شکل‌گیری این مجموعه بر مبنای نگاه هنرمند به دست‌ها در روز عاشورا، بخشی از وقایع عاشورا که به دست‌ها مرتبط است را به تصویر می‌کشد. همچنین این وقایع از متن کتاب «ترجمه نفس المهموم» نوشته «شیخ عباس قمی» تلخیص و با تصویرگری‌های انتزاعی روی دست به نمایش در آمده است. 

بادی آرت یا هنر بدن شاخه‌ای از هنر مفهومی است که در آن هنرمند با استفاده از بدن خود مفهوم مورد نظرش را بیان می‌کند. این هنرمند از امکانات فرمی و محتوایی مدیای بدن برای افزایش امکانات بیان مفهوم استفاده کرده است. 

علاقه‌مندان برای بازدید نمایشگاه می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالا‌تر از پل سید خندان خیابان جلفا مراجعه کنند و یا با تلفن‌های ۲۲۸۷۳۳۹۹ تماس بگیرند.
نظر شما