دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۴۱
کد خبر: ۸۹۳۴۳
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
محمود صلاحی با تاکید بر اینکه باید با معرفت عزاداری کنیم تصریح کرد: از عزاداران خواهش می‌کنم هر کسی کتابی با مضمون قیام عاشورا بخواند و پیامی مبنی بر همین موضوع در شبکه‌های اجتماعی بگذارد و پویشی از این جریان راه بیافتد تا عشق و شناخت راجع به سیدالشهدا و قیام عظیم عاشورا معرفت بیشتری پیدا کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی سازمان، مهدی محمدی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان و همچنین مدیران ارشد و جمعی از کارکنان از نمایشگاه کتاب عاشورایی با محوریت مقتل بازدید کردند و در پایان از پوستری با نام ابا عبدالله رونمایی شد. 
 
محمود صلاحی پس از بازدید از نمایشگاه کتاب عاشورایی و عرض تسلیت و تعزیت روزهای ماه محرم، در خصوص ایجاد انحرافاتی در قیام عاشورا گفت: هر حقی که در دنیا وجود دارد باطل آن هم وجود دارد و هرچیزی که بیشتر حق باشد تلاش می‌کنند ناحقش را هم به وجود بیاورند. با اینکه هیچ چیز بیشتر از خدا حق نیست اما در طول تاریخ خیلی‌ها ادعای خدایی کردند. عده‌ای هم ادعای پیامبری و امام زمانی داشتند. واقعه عاشورا و واقعه غدیر اما چیزی نیست که بتوانند تغییر دهند. دلیل تاکید زیاد بر تحریف عاشورا هم این است که عاشورا خیلی مهم است. وظیفه ما زنده نگه داشتن عاشورا و مقابله با تحریف‌ها از طریق ایجاد اصل حادثه عاشورا است. 
 
امسال هر کسی یک کتاب با مضمون قیام عاشورا بخواند

وی در ادامه سخنان خود به برگزاری ۱۰۶ عنوان برنامه در ماه‌های محرم و صفر اشاره کرد و از همه خواست که در محرم و صفر امسال یک کتاب درباره قیام سیدالشهدا بخوانند و گفت: همه عزادار امام حسین (ع) هستیم. همه سینه می‌زنیم و پای سخنرانی‌ها می‌نشینیم. اطعام می‌کنیم و اطعام می‌شویم اما بیایید در محرم و صفر کتابی راجع به قیام سیدالشهدا بخوانیم تا با معرفت عزاداری کنیم. از مردم و از عزاداران خواهش می‌کنم هر کسی پیامی مبنی بر همین موضوع در شبکه‌های اجتماعی خود بگذارد و پویشی از این جریان راه بیافتد تا عشق و علاقه و شناخت راجع به سیدالشهدا و قیام عظیم عاشورا که از ابتدای تاریخ تا انتهای آن ممکن نیست به وقوع بپیوندد، معرفت بیشتری پیدا کند. 
 
امسال هر کسی یک کتاب با مضمون قیام عاشورا بخواند

پیش از صلاحی حجت الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی سازمان نسبت به اهمیت توجه به واقعه عاشورا سخن گفت: بزرگ‌ترین رویداد تاریخ در سپهر خلقت انسان مصیبت اعظم کربلا و عاشوراست. اما از ۱۱محرم ۶۱ هجری تا امروز این حادثه دستخوش انحرافات و تحریفات و اتفاقاتی شده گهگاه از دل آن حادثه بدعت‌هایی در وهن تفکر شیعه برای جهانیان منظور شده است. اخیرا هم شاهد حضور جریان شیعه لندنی هستیم که ریشه اصلی قیام را هدف قرار داده‌اند. 
 
امسال هر کسی یک کتاب با مضمون قیام عاشورا بخواند

وی ادامه داد: با حمایت دستگاه‌های فرهنگی از جمله سازمان فرهنگی هنری و حمایت بی‌شائبه مقام معظم رهبری حقیقت این واقعه نشان داده شد. نمایشگاه امروز و برنامه‌هایی که به عنوان ویژه برنامه جلوه سوگ در سازمان فرهنگی هنری تدارک دیده شده تقریبا هدف اصلی اعظم برنامه‌ها تحریف زدایی جریان عاشورا و نهضت اصیل حسینی است. این نمایشگاه هم گرچه کوچک است اما مفهوم بزرگی دارد و مجموع ۸۵۰ جلد کتاب که معتبر‌ترین کتاب‌ها در حوزه نهضت کربلا هستند جمع آوری شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد. 
 
امسال هر کسی یک کتاب با مضمون قیام عاشورا بخواند

در پایان برنامه از پوستر سلام بر ابا عبدالله یکی از مجموعه محصولات تولید شده سازمان فرهنگی هنری برای ماه محرم رونمایی شد که در اختیار شهروندان و هیات‌های مذهبی قرار خواهد گرفت. این پوستر فرازی از زیارت عاشوراست که توسط عبدالصمد صمدی نوشته شده و از نسخ ارزشمندی است که در گنجینه موزه امام علی (ع) نگهداری می‌شود. 

نمایشگاه کتاب عاشورایی در فرهنگسرای شفق هم با هدف شناخت هر چه بیشتر شهروندان از تازه‌های نشر با موضوع محرم از تاریخ ۱۲ مهر تا اول آبان ۱۳۹۵ مصادف با اول تا ۲۰ محرم ۱۴۳۸ از ساعت ۹صبح تا ۷ بعدازظهر با اجرای برنامه‌هایی همچون اجرای طرح نذر کتاب، تولید کتاب صوتی در حوزه کودک، نوجوان و بزرگسال با موضوع عاشورا و ماه محرم و نمایشگاه کتاب عاشورایی با محوریت مقتل برگزار می‌شود.
مطالب مرتبط
نظر شما