سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۴۲
کد خبر: ۸۹۳۸۱
|
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
به همت فرهنگسرای مهر و در دهه دوم ماه محرم برگزار می‌شود:
همزمان با فرا رسیدن دهه دوم ماه محرم، گروه تعزیه‌خوانی «شهید فلاحی» به مدت ۵ شب به اجرای مراسم در بوستان ۲۲ بهمن می‌پردازد.
اجرای مراسم تعزیه‌خوانی در بوستان ۲۲ بهمنبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۹ با اشاره به اهداف اجرای این برنامه گفت: «تعزیه به عنوان گونه‌ای از هنرهای نمایشی در میان ایرانیان محبوبیت بسیاری دارد. این هنر آیینی که عزاداری و حماسه کربلا را دنبال می‌کند هر سال در ایام ماه محرم به شیوه‌ای فاخر اجرا می‌شود. بیان احوال و مصائب خاندان حضرت امام حسین (ع) و بازگویی واقعه غم‌انگیز دشت کربلا، از اهداف مهم اجرای این مراسم است. این تعزیه‌خوانی‌ها به همان سبک سنتی و قدیمی مراسم تعزیه و به صورت میدانی و با مشارکت ناحیه یک شهرداری منطقه ۱۹ در محله خانی آبادنو برپا می‌شود.»

سعید رنجبریان در ادامه افزود: «این مراسم با عنوان از مدینه تا مدینه به سرپرستی بیژن معینیان اجرا  می‌شود. برنامه‌های این ۵ شب تعزیه به ترتیب عبارتند از؛ مجالس تعزیه شهادت حضرت مسلم، شهادت حضرت علی‌اکبرع)، شهادت حضرت عباس (ع)، شهادت امام حسین (ع)، غارت خیمه‌ها، بازار شام و رسوایی یزید.»

به گفته وی، این مراسم از ۲۵ مهرماه آغاز و تا ۲۹ این ماه ادامه دارد. 

شهروندان برای دیدن این تعزیه می‌توانند بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء به بوستان ۲۲ بهمن واقع در خانی‌آباد نو، خیابان شهرداری مراجعه کرده و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن: ۵۵۰۳۳۹۰۰ تماس بگیرند.

نظر شما