سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۴
کد خبر: ۸۹۴۱۹
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
دوستعلی در شرح برنامه«کاروان سرخ بصیرت»گفت:
کاروان سرخ بصریت توسط مدیرت فرهنگی هنری منطقه ۱۵ در دو روز پنجشنبه و جمعه ۱۱ و ۱۲ محرم با حرکت به سمت میدان امام حسین و برگشت به سمت فرهنگسرای خاوران، با اجرای مداحی، نوحه خوانی، نمایش تعزیه و.. در حال برگزاری است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دوستعلی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۵ و رییس فرهنگسرای خاوران از اجرای برنامه «کاروان سرخ بصیرت» گفت: از مجموعه برنامه‌های جلوه سوگ سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برنامه «کاروان سرخ بصیرت» است که در روزهای پنج شنبه و جمعه، ۱۱ و ۱۲ محرم الحرام مصادف با ۲۲ و ۲۳ مهر ماه ۱۳۹۵ در حال برگزاری است.

وی افزود: در این برنامه کاروان اسرای کربلا که از کربلا تا کوفه و از کوفه تا شام حرکت کردند و سپس از شام به سمت کربلا بازگشتند، با حضور هنروران تعزیه، اسب، شتر و هر آنچه  که برای نماد سازی اسرای کربلا نیاز بوده انجام شده است.

استمرار خط سرخ شهادت از کربلا تا مدافعان حرم

دوستعلی به مسیر حرکت این کاروان اشاره کرد و گفت: در روز اول، شروع حرکت از فرهنگسرای خاوران به سمت میدان خراسان و از میدان خراسان به سمت میدان امام حسین بوده است که در طول مسیر علاوه بر اجرای گوشه‌هایی از تعزیه اسرای شام، مداحی و نوحه سرایی برای آل الله انجام شده است. امروز جمعه کاروان از میدان امام حسین حرکت کرده است و به سمت میدان خراسان و از میدان خراسان به سمت فرهنگسرای خاوران در حال حرکت است.

استمرار خط سرخ شهادت از کربلا تا مدافعان حرم

رییس فرهنگسرای خاوران با تاکید بر یادآوری شهدای مدافع حرم در این برنامه  گفت: در کنار این کاروان با نماد سازی از  تصاویر و تمثال‌های شهدای مدافع حرم، استمرار خط سرخ شهادت از کربلا تا مدافعان حرم به نمایش گذاشته شده است که در واقع نگاه ما بر خط سرخ شهادت یا خط سرخ بصیرت، نماد سازی از شهادت در کربلا در کنار امام حسین تا شهادت برای آل الله در کنار مرقد مطهر حضرت زینب در سوریه در جبه خط مقاومت برای شهروندان است.

مطالب مرتبط
نظر شما