دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۳۲
کد خبر: ۸۹۴۳۶
|
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
باحضور رسول نجفیان و مهرداد مهرابی؛
«حکمت تعزیه» با بررسی نمایش مذهبی در ایران با حضور رسول نجفیان و مهرداد مهرابی کارگردان نمایش آیینی «عطش خورشید» یکشنبه ۲۵ مهر ساعت ۱۷ در خانه موزه شهید مطهری برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایش‌های مذهبی و تعزیه موضوع اصلی این نشست یک روزه است که همزمان با روزهای سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و پس از ۹ اجرای موفق نمایش «عطش خورشید» با حضور رسول نجفیان و مهرداد مهرابی برگزار می‌شود.
   
نمایش «عطش خورشید» که در تمام صحنه‌ها با چیدمانی برپایه و با اجرایی متفاوت به شیوه پرفورمنس برای اولین بار در ایران طراحی شده توانست با ۴۰ بازیگر روی صحنه قیام امام حسین(ع) و واقعه کربلا را به زبانی ساده برای مخاطبان بازگو کند. موسیقی و حرکت دو بخش اصلی این نمایش بود که به شیوه‌ای بدیع بخش‌هایی از زندگی امام حسین (ع) از تولد تا شهادت به تصویر کشید. این نمایش ۱۲ تا ۱۹ مهر در سالن اصلی فرهنگسرای ارسباران روی صحنه رفت.
   
علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به خانه موزه شهید مطهری به نشانی خیابان دولت، نبش کوچه صدرا مراجعه کنند یا با شماره 22631581 تماس بگیرند.                                                                                            

نظر شما