يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۲۳
کد خبر: ۸۹۴۴۸
|
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
فرهنگسرای تهران دهمین مسابقه حافظان نور را برگزار می‌کند
در ادامه برگزاری سلسله مسابقات حافظان نور در فرهنگسرای تهران، قرآنیان منطقه ۲۲ در هفتمین دوره از این مسابقات، درحفظ سوره «تکویر» رقابت می‌کنند.
رقابت قرآنیان منطقه ۲۲ در حفظ سوره تکویربه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مسابقات حافظان نور هر ماه در قالب حفظ یک سوره از قرآن کریم برگزار و پس از حفظ سوره در مهلت مقرر، رقابت علاقه‌مندان در یک روز به تفکیک خواهران و برادران انجام می‌شود.
 
محتوای این سوره عمدتاً بر دو محور دور می‌زند: آیات آغاز این سوره بیانگر آن چیزی است که به باور مسلمانان نشانه‌هایی از قیامت و دگرگونی‌های عظیم در پایان این جهان و آغاز رستاخیز به شمار می‌آید. بخش دوم سوره به باور مسلمانان از «عظمت قرآن و آورنده آن» و تأثیرش در نفوس انسانی سخن می‌گوید و این قسمت با «سوگندهای بیدارکننده» همراه است. 
 
سوره «تکویر» به عنوان سوره ویژه مسابقه مهرماه ۹۵ تعیین شده است و علاقه‌مندان در تمام گروه‌های سنی برای شرکت در مسابقه می‌توانند تا ۲۷ مهرماه به یکی از کتابخانه‌ها، سراهای محلات و یا مراکز فرهنگی هنری منطقه ۲۲ که نشانی آن‌ها در سایت فرهنگسرای تهران به آدرسTehran. farhangsara.ir آمده است مراجعه کنند. 

شهروندان علاقه‌مند می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۱۴۳۷۷۷ و ۴۴۱۴۳۷۸۰ تماس بگیرند.
نظر شما