دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۲
کد خبر: ۸۹۵۰۳
|
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
در دومین دهه از ایام محرم حسینی فرهنگسرای هنگام با برپایی نمایشگاه ماکت و روایتگری عاشورا میزبان ارادتمندان آن حضرت است.
نمایشگاه ماکت روایتگری عاشورا در فرهنگسرای هنگام به نمایش در می‌آیدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کاروان اسرای کربلا از کوفه به شام و از شام تا مدینه، مسیر طولانی را طی و از منزلگاه‌های متعددی عبور کردند. برای بررسی دقیق‌تر مسیر کاروان اسرا از کربلا تا شام و مدینه، نمایشگاه ماکتی از چهل منزل کاروانیان به همت فرهنگسرای هنگام و بسیج خواهران مسجد الزهرا طراحی و با حضور راوی برنامه، بر وقایعی که بر یاران امام حسین (ع) گذشت روایت می‌شود. 

بعد از فوت معاویه و شکستن عهد با امام حسن (ع) پس از دستور یزید برای بیعت گرفتن با امام حسین (ع) کاروان این حضرت به سوی کوفه راهی شد و در این مسیر طولانی هر روز اتفاقات تازه‌ای رخ می‌داد. کاروان حضرت سیدالشهدا (ع) طی این مسیر در شهرهای بسیاری از جمله ذات العرق، الفاید، الحاجز، ثعلبیه، شراف و قصر مقاتل خیمه زدند و بسیاری از یاران در همین زمان ایشان را ترک کرده یا به شهادت رسیدند. 

این نمایشگاه به شیوه‌ای زیبا این مسیر را به صورت ماکت طراحی و با روایتگری خانم حسینی به تصویر می‌کشد. 

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۶:۳۰ به فرهنگسرای هنگام واقع در میدان الغدیر، خیابان دلاوران، خیابان آزادگان، جنب فروشگاه شهروند مراجعه کنند و یا با تلفن ۷۷۴۹۶۱۳۸ تماس بگیرند.
مطالب مرتبط
نظر شما