دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۱۳
کد خبر: ۸۹۵۰۴
|
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۵ همزمان با دهه دوم ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان سوگواره کتیبه‌های حسینی را در فرهنگسراهای فردوس و معرفت برگزار می‌کند.
سوگواره کتیبه‌های حسینی در منطقه ۵به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برگزاری آیین پرده‌خوانی ازجمله بخش‌های سوگواره کتیبه‌های حسینی ۲۸ و ۲۹ مهرماه ساعت ۱۶ به ترتیب در فرهنگسراهای فردوس و معرفت برگزار می شود.

در جریان برگزاری این برنامه مرشد مجتبی حسن‌بیگی «مصائب حضرت زینب (س)» و «حرکت اسرا از کربلا» را باهنر نقالی و پرده‌خوانی بازگو می‌کند تا عموم علاقه‌مندان و عزاداران حسینی از نزدیک با این هنر تاریخی ایران‌زمین و واقعه جانسوز کربلا بیشتر آشنا شوند.

پرده‌خوانی، نوعی نمایشِ مذهبی ایرانی است که در قالب آن فردی با عنوان «پرده‌خوان» از روی تصویرهایِ منقوش بر پرده، مصائب اولیای دین را با کلام آهنگین روایت می‌کند.
 
علاقه‌مندان برای حضور در این مجالس پرده‌خوانی می‌توانند به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی و فرهنگسرای معرفت واقع در میدان شهر زیبا، بلوار شهران، بعد از زیرگذر شهید همت مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۰۵۸۹۰۰ (فرهنگ‌سرای فردوس) و ۴۴۳۱۹۳۰۴ (فرهنگسرای معرفت) تماس بگیرند.
نظر شما