شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۳۳
کد خبر: ۸۹۵۵۰
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
رئیس فرهنگسرای هنگام به تشریح برنامه‌های فرهنگی هنری این مرکز در ۶ ماه اول سال پرداخت.
اجرای ۱۰۶ برنامه در نیمه اول سال در فرهنگسرای هنگامبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیده فریبا سجادی، رئیس فرهنگسرای هنگام به تشریح فعالیت‌های این مرکز فرهنگی هنری در نیمه اول سال ۹۵ پرداخت و گفت: فرهنگسرای هنگام در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان و تحقق اهداف سازمان فرهنگی هنری در ۶ ماه اول سال ۱۰۶ عنوان برنامه اجرا کرده است که از این تعداد، ۵۰ عنوان از برنامه‌ها فرهنگی هنری و ۵۶ عنوان دیگر برنامه کانونی بوده است. این برنامه‌ها در قالب مراسم، کارگاه، نشست‌های فرهنگی-مذهبی، کارگاه‌های هنری، خدمات‌رسانی به شهروندان در زمینه امانت دهی کتاب، برگزاری کلاس‌های قرآنی شامل حفظ، تفسیر، قرائت و... بوده است. همچنین بعد از صدور دستور رئیس سازمان فرهنگی هنری مبنی بر رایگان بودن کلاس‌های قرآن، فرهنگسرای هنگام در هفته پذیرای حدود ۶۰۰ نفر از کودکان برای آموزش علوم قرآنی است. 
 
وی اضافه کرد: از جمله برنامه‌هایی که بیشترین استقبال را از طرف مخاطبان داشته است می‌توان به نشست‌های ادبی و تجلیل از بزرگان شعر و ادب معاصر و همچنین برنامه‌های مذهبی از جمله کلاس‌ها و نشست‌های قرآنی شامل حفظ، تفسیر و ختم قرآن در ماه مبارک رمضان اشاره کرد. همچنین در ادامه برنامه‌های تابستان و در فصل پاییز با عنایت به نیازسنجی از مخاطبان منطقه، فرهنگسرای هنگام با ۲۱ عنوان برنامه فرهنگی در قالب‌های مختلف و ۶ عنوان برنامه شاخص در فرهنگسرا در خدمت شهروندان خواهد بود.
 
سجادی با بیان اینکه همگام با اجرای برنامه‌های فرهنگی در راستای توسعه فضای فرهنگسرا نیز تلاش‌های موثری انجام شده، عنوان کرد: از جمله این تلاش‌ها می‌توان به دریافت دو قطعه زمین از خیّر محترم منطقه برای ساخت دارالقرآن، نگارخانه و ساختن سالن اجتماعات اشاره کرد که به یاری معاونت مالی اداری سازمان فرهنگی هنری به زودی مراحل ساخت آن آغاز خواهد شد. همچنین ۲۷۰ متر مربع زمین از فروشگاه شهروند جنب فرهنگسرا برای ساختن تالار مطالعه دریافت شده که عملیات ساخت آن به زودی آغاز می‌شود تا مردم محله از خدمات بهتر و بیشتر فرهنگسرای هنگام بهره‌مند شوند.

نظر شما