دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۴
کد خبر: ۸۹۶۲۲
|
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
دوره مقدماتی آموزش تئاتر و بازیگری در فرهنگسرای خاتم
«پنجشنبه‌های تئاتری» عنوان ویژه برنامه‌ای است که با هدف شناسایی و جذب استعدادهای کودکان و نوجوانان در زمینه هنرهای نمایشی، روزهای پنجشنبه از سوی کانون نمایش فرهنگسرای خاتم برگزار می‌شود.
پنجشنبه‌های تئاتری برای کودکان و نوجوانانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کانون نمایش فرهنگسرای خاتم در ادامه فعالیت‌های خود در حوزه نمایش، دوره مقدماتی آموزش تئاتر و بازیگری را با حضور علی خوش‌گفتار برگزار می‌کند.

علی خوش‌گفتار پژوهشگر و مدرس کارگاه‌های آشنایی با بازی‌های نمایشی، تکنیک‌های نمایش خلاق و هنرهای نمایشی، تئاتر کودک و نوجوان و بازیگری است. وی فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۵۷ با تئاتر دانشگاهی آغاز کرد و عضویت در مدرسه تئاتر تهران (فرهنگسرای بهمن) و کانون فیلم تهران، تأسیس و سرپرستی گروه نمایش آسمان از سال ۸۴، عضویت در هیئت مدیره کانون نمایش پدیده، تأسیس گروه موسیقی پرواز و تأسیس گروه نمایش بینا در کارنامه هنری او به چشم می‌خورد.

دوره مقدماتی آموزش تئاتر و بازیگری در فرهنگسرای خاتم شامل نظم، تمرکز، توجه، دیدن، شنیدن، حرکت، همکاری، بازگویی، بازشنوایی و باز انجام دادن است. تقسیم‌بندی سنی و ترکیب کودکان و نوجوانان در کلاس‌ها و روزهای مختلف بعد از ثبت نام و به صورت گفت‌وگوی حضوری و با توجه به تمایل خانواده‌ها صورت خواهد گرفت.

در دوره مقدماتی هنرجویانی که هیچ سابقه‌ای ندارند و در زمینه بازیگری آموزش ندیده‌اند، آموزش بدن و بیان می‌بینند و برای شرکت در مراحل بعدی آموزش آماده می‌شوند و بازیگرانی که قبلاً آموزش دیده‌اند یا فعالیت‌های عملی داشته‌اند، در دوره متوسطه مراحل بعدی آموزش را می‌گذرانند و بنا به نظر استاد تک‌گویی‌هایی از نمایشنامه‌های مطرح جهان به آنها داده می‌شود و هنرجو به صورت عملی بازیگری را بر روی صحنه تجربه خواهد کرد. علاوه بر آن، هنرجویان در اتودهای متفاوت نقش‌های متفاوتی را تجربه خواهند کرد تا به این ترتیب برای بازی در آثار نمایشی مختلف آماده شوند.

دوره مقدماتی آموزش تئاتر و بازیگری پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۱۸ به نشانی شهرک ولیعصر، انتهای خیابان حیدری جنوبی، خیابان پژاند، بوستان لواسانی، سالن آمفی‌تئاتر خاتم میزبان کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به حوزه نمایش است.

نظر شما